DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Grosjean: A pole-ra hajtottunk

Alulmúlta saját várakozásait a Lotus a Brazil Nagydíj időmérőjén. Heikki Kovalainen önmagát hibáztatja amiatt, hogy nem jutott túl a Q2-n, míg az első rajthelyben reménykedő Romain Grosjeant a csapat túl korán küldte pályára, így a legjobb körülményekről lemaradva csak a 6. lett.

Heikki Kovalainen: Csalódott vagyok, amiért nem jutottam el a legjobb tízig, de nem volt meg a kellő tempóm a Q2-ben - ilyen egyszerű. A körülmények nem voltak ideálisak, de ez mindenkit ugyanúgy érintett, és az autómmal semmi gond nem volt, szóval egy rossz szavam sem lehet semmire. Ez nem a legjobb rajtpozíció, de az autónk erős, és az autósportban bármi megtörténhet, itt Interlagosban pedig ez különösen igaz. Megnézzük, hogy min javíthatunk holnapra, és megpróbálunk jobb munkát végezni a versenyen.



Romain Grosjean: Elég nehéz volt ez a délután. Nem volt könnyű eldönteni, hogy melyik gumit használjuk az időmérő hajrájában. Mivel egyértelműen a pole-ra hajtottunk, az intermediate-ek mellett döntöttünk, de talán kissé túl vizes volt számunkra a pálya ehhez. Végül a köröm sem sikerült elég jól, ám az autó egész hétvégén erős, így magabiztosan várom a versenyt, bármilyen is lesz az idő. Az egyértelmű, hogy a Q2-es időm nagyon jó volt, és tudjuk, hogy erős alapbeállításunk van száraz körülményekre is.




Alan Permane, pályamérnök

Hogy ment az időmérő a csapat számára?


Őszintén? Elég kiábrándító volt. Az autó egész hétvégén jól ment a vizes pályán, ezért most is erős szereplésre számítottunk. Heikki balszerencsés volt, hogy csak egy hajszállal maradt le a továbbjutásról, mialatt néhány apró hibát vétett a körében. A Q3-ban rosszul időzítettük Romain kiállását, miután úgy döntöttünk, hogy behívjuk őt az intermediate abroncsokért. Ezek voltak a megfelelő gumik, de kicsit várnunk kellett volna, mielőtt újra kiengedjük őt. 


Milyen lehetőségek vannak a versenyre?

Még mindig esélyünk van egy erős eredményre. Mindkét versenyzőnk kényelmesen érezte magát az autóban a vizes pályán, és azt is tudjuk, hogy szárazon is gyorsak vagyunk. Ha száraz versenyünk lesz, a teljes mezőny a gumikra vonatkozó adatok nélkül áll majd rajthoz, ami előnyös lehet számunkra, hiszen a gumikezelésünk hagyományosan a legjobbak közé tartozik.
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: