Vettel a Szingapúri Nagydíjon karrierje harmadik tökéletes győzelmét aratta (pole pozíció, futamgyőzelem, leggyorsabb kör, összes élen töltött kör), korábban ez a bravúr a 2011-es Indiai és a 2012-es Japán Nagydíjon sikerült csak neki. Fölényét jól mutatta, hogy a Red Bull németje manapság szokatlan, 32.627 másodperces előnnyel nyerte végül a futamot. Ez pedig igen ritka a modern Formula-1-ben, legutóbb a 2008-as Brit Nagydíjon volt hasonló fölény, amikor Lewis Hamilton 1 perc 8 másodperces előnnyel győzött Nick Heidfeld előtt, de száraz pályán, biztonsági autós fázis mellett manapság már akkora előny, mint amit Vettel mutatott a Szingapúri Nagydíjon, szinte példa nélküli.

Ha egy hasonló, vagy még nagyobb, száraz pályán elért előnyt akarunk keresni, akkor még régebbre kell visszamennünk a statisztikákban, egészen a 2005-ös Magyar Nagydíjig, amikor Kimi Raikkönen 35.581 másodperces előnnyel győzte le, Michael Schumachert, de azon a futamon egyszer sem jött be a biztonsági autó.
Vettel megdöbbentő fölénye mellett a Marina Bayi pályán még néhány más rekordot is felállított:
"¢ Ez volt az első eset, hogy három egymást követő évben is képes volt megnyerni ugyanazt a futamot.
"¢ Pályafutása alatt már 2147 kört töltött az élen, amivel megelőzte Nigel Mansellt (2089 kör), így feljött az örökranglista 4. helyére, amit egyébként 5111 körrel Schumacher vezet.
"¢ Ez volt a 9. futama, amit a rajttól a célig vezethetett, amivel feljött az örökranglista 5. helyére Nigel Mansell mellé. Ezt a listát egyébként Ayrton Senna vezeti 19 rajt-cél győzelemmel.
"¢ Karrierje 20. leggyorsabb körét futotta a Szingapúri Nagydíjon, amivel beérte Alonsót.
"¢ Ez volt a 10. dobogója a szezonban, ugyanannyi, amennyit 2010-ben és a tavalyi szezonban is szerzett. Idén azonban már nem tudja beállítani a saját 2011-es és Schumacher 2002-es 17 dobogós rekordját.
Érdekesség, hogy 13 futamot követően a Red Bull pontosan ugyanannyi futamgyőzelmet (7) és dobogót (14) szerzett, mint a 2012-es szezon egészében.
Először az F1-ben
A Szingapúri Nagydíjon Fernando Alonso zsinórban már a harmadik alkalommal végzett Vettel mögött a 2. helyen. Erre legutóbb 9 éve volt példa, amikor 2004-ben Rubens Barrichello három egymást követő futamon (Európa, Kanada és USA) is a második helyen ért célba a csapattársa, Michael Schumacher mögött. Ilyesmi mindössze ötödször történik az F1-ben, korábban azonban csak csapattársak között láttunk hasonlót.
1988: Ayrton Senna/Alain Prost (McLaren) Német, Magyar és Belga Nagydíj.
1992: Nigel Mansell/Riccardo Patrese (Williams) Dél-Afrikai, Mexikói és Brazil Nagydíj.
1997-98: Mika Hakkinen/David Coulthard (McLaren) Európa (1997) és az 1998-as Ausztrál és Brazil Nagydíj.
2004: Michael Schumacher/Rubens Barrichello (Ferrari) Európa, Kanadai és USA Nagydíj.

A futam
"¢ Fernando Alonso a 94. dobogóját szerezte Szingapúrban, amiből 41-et a Ferrari csapat színeiben ért el, ami pontosan ugyanannyi, mint amennyit a Renault-nak szerzett, míg a fenn maradó 12-t a McLaren csapat pilótájaként érte el 2007-ben.
"¢ Kimi Raikkönen a 13. helyről indulva a 3. helyen ért célba, ami a legjobb visszatérés, mióta Vettel a 2012-es Abu Dhabi Nagydíjon a 23. helyről indulva a 3. helyen végzett. Az idei szezonban egyébként csak a Lotus pilótái voltak képesek a dobogóra állni úgy, hogy a legjobb 10 rajthelyen kívülről vághattak neki a futamnak (a Bahreini Nagydíjon Romain Grosjean a 11. helyről indulva lett végül 3.). Szingapúrban egyébként ez volt Raikkönen legrosszabb rajtpozíciója (2009-ben a 12. volt) és az első dobogós helyezése. Kimi ezzel már majd minden pályán dobogóra állt, ahol elindult, a kivételt most már csak az a 3 pálya jelenti, ahol eddig mindössze egyszer állhatott rajthoz: Austin (6. hely), India (7. hely) és Korea (5. hely). Raikkönen egyébként a pályafutása során eddig 28 harmadik helyet szerzett, amivel beérte az örökranglistát vezető Rubens Barrichellót, míg mögöttük 26 harmadik hellyel Fernando Alonso következik a listán.

"¢ A Szingapúri Nagydíj volt zsinórban a harmadik futam, ahol Paul Di Resta baleset miatt esett ki, ami egyébként pontosan annyi, mint az elmúlt két szezonban összesen elért baleseteinek a száma (2011 Kanada, 2012 Anglia és Brazília).
"¢ A Szingapúri Nagydíj Daniel Ricciardo számára is emlékezetes marad, hiszen ez volt az ausztrál pilóta első kiesése vezetői hiba miatt. Ricciardo legutóbb a Monacói Nagydíjon esett ki baleset miatt, de akkor Romain Grosjean lökte ki őt a pályáról.
Az időmérő edzés
"¢ A Mercedes korábban sohasem tudott a 7. helynél előrébb végezni az időmérő edzésen Szingapúrban, ezt az eredményt pedig most mindkét pilóta felülmúlta, hiszen Nico Rosberg a 2., míg Lewis Hamilton az 5. rajthelyet szerezte meg. A Mercedes számára egyébként ez volt a 25. futam, hogy egyik autója sem tudott bejutni az első rajtsorba.
"¢ Lewis Hamiltont idén már 5. alkalommal győzte le az időmérő edzésen csapattársa, Nico Rosberg, ami pontosan ugyanannyi, mint ahányszor tavaly Jenason Buttonnak sikerült őt megvernie az időmérő edzéseken. Hamiltonnak egyébként ez az 5. hely volt a legrosszabb időmérő eredménye Szingapúrban, hiszen korábban mindig sikerült megszereznie a rajtrács első négy helyének valamelyikét.

"¢ A Lotus Romain Grosjean 3. helyének köszönhetően a legjobb időmérő eredményét érte el Szingapúrban, a csapat korábbi legjobbja még 2009-ben Renault néven Alonso 5. rajthelye volt.
"¢ Felipe Massának 2010 óta idén először sikerült egy szezonban ötször is legyőznie az időmérő edzésen a csapattársát, Fernando Alonsót. Massa egyébként Szingapúrban először tudta megverni a csapattársát az időmérő edzésen, míg Alonso most első ízben kapott ki Szingapúrban a csapattársától. A mostani 7. rajtkocka egyébként Alonso legrosszabbja volt 2008 óta, amikor is a 15. helyről indulva vitás körülmények között szerezte meg végül a futamgyőzelmet.
"¢ Esteban Gutierrez pályafutása során először jutott be az időmérő edzés utolsó, Q3-as szakaszába, és ezzel első ízben tudta legyőzni a csapattársát, Nico Hülkenberget. Ãgy az idei szezonban már csak Sebastian Vettel és Jules Bianchi rendelkezik hibátlan statisztikával a csapattársával szemben.
"¢ Kimi Raikkönen legutóbb 60 futammal ezelőtt tudott pole pozíciót szerezni, míg 2005 óta fordult vele elő először olyan, hogy két egymást követő futamon sem tudott a rajtrács első 10 helyéről rajtolni (Francia és Brit Nagydíj, ahol mindkétszer motorcsere miatti 10 rajthelyes büntetést kapott). Ha azonban olyan két egymást követő futamot akarunk keresni, ahol nem mechanikai hiba miatt nem sikerült bejutnia az időmérő edzésen a legjobb 10 közzé, akkor még régebbre, a 2001-es bemutatkozó szezonjáig kell visszamennünk (Indianapolis és Suzuka, ahol a 11. és a 12. helyről rajtolt csak).

"¢ A Szingapúri Nagydíjon Sergio Perez lett az első olyan McLaren pilóta, aki Szingapúrban nem tudott bejutni az időmérő Q3-as szakaszába.
"¢ Pastor Maldonado tavaly a 2. helyről várhatta a Szingapúri Nagydíj startjelét, idén azonban csak a 18. helyről. Idén egyébként a Marussia és a Caterham istállókat leszámítva Maldonado az egyetlen pilóta, aki még egyszer sem tudott bejutni az időmérő edzés Q3-as szakaszába.