DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 18. szerda
Formula-E

Párhuzamos valóság: A Renault-nál minden tökéletesen működik

Miközben az F1-ben a Renault-val kapcsolatban a V6-os korszak kezdete óta már csak negatív híreket hallani, van egy másik sorozat, ahol viszont úgy érzik, nagyon betaláltak az új motorral.

A Renault és az e.dams közös Formula-E csapatáról van szó, amiben a francia gyártó az idei szezontól már aktívan részt vesz, hiszen a tavaly mindenki által használt azonos technika után immár saját elektromotorral rukkolhattak elő a gyártók. A 2014/15-ös szezon bajnokcsapatánál nagy a bizakodás az új idény esélyeivel kapcsolatban, miután a hétfőn és kedden Doningtronban lebonyolított első kollektív teszten azonnal hatékonynak és megbízhatónak mutatkozott elektromotorjuk.  

_l5r8584



„Ez volt az első alkalom, hogy pályára vittük az új hajtásláncot, és szinte teljesen problémamentesen futottunk vele, tehát a teljesítményünk igazán ígéretes” - mondta a Renault Formula-E projektjét vezető Vincent Gaillardot. „Persze még rengeteg tennivalónk van az első verseny előtt, de ez a teszt megmutatta számunkra, hogy hol is állunk. Már egy teljes versenyhétvége-szimulációt is le tudtunk bonyolítani, edzésekkel, időmérővel és versennyel.”

A csapat mindkét pilótája, Sebastien Buemi és Nicolas Prost is pályán voltak a teszt két napján, és Buemi neve mindkét napon az eredménylista élén landolt, miközben a tavalyi teszt körrekordját is megdöntötte. A svájci az előző szezont is az egyik fő esélyesként kezdte meg, majd végül egyetlen ponttal maradt le a bajnoki címről Nelson Piquet Jr.-ral szemben, de az új autó teljesítményét látva ismét motiváltan nyilatkozott.

 

„Persze ez még csak teszt, szóval semmit nem vehetünk biztosra, de mind elégedettek vagyunk az elmúlt két nap eredményével. Gondoskodnunk kell azonban arról, hogy minden alkalommal javulni tudjunk, amikor visszatérünk Doningtonba” - mutatott rá a svájci arra, hogy augusztus folyamán még négy napot tesztel majd a mezőny a brit pályán. „Annak is örülök, hogy hétfőn vizes pályán is futottunk, így némi rálátásunk van arra, hogy hogyan teljesít a hajtáslánc különböző körülmények mellett.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: