A 40 éves olasz 15 szezont húzott le a Formula-1-ben, 2011 végén vonult vissza, miután a Caterhammé váló Lotus csapat leigazolta Vitalij Petrovot, neki pedig már nem jutott hely. Más F1-ből kikerülő pilótákkal ellentétben ő nem kezdett hosszútávú versenyzésbe vagy túraautózásba, az új Formula-E sorozat őszi indulása vette csak rá, hogy ismét versenyautóba üljön. Tette ezt saját csapata, a Trulli GP színeiben, amely a brit Drayson Racinggel áll technikai szövetségben, a működtetést pedig a Super Nova Racing gárdája látja el.
„Nagyobb kihívás csapattulajdonosnak lenni, mint versenyzőnek” – árulta el Trulli, szavait az Autosport lap idézi. „Nehéz dolog felépíteni egy csapatot a semmiből. A többiekhez képest nagyon későn álltunk össze, ezért kemény munkát kellett elvégeznünk, hogy felálljon a csapat, a dolgok pedig megfelelően haladjanak.”
Trulli, akinek legjobb eredménye eddig egy 4. pozíció Uruguayból, elárulta, csak amiatt a lehetőség miatt szakította meg közel hároméves visszavonulását, hogy egy személyben lehessen tulajdonos és versenyző. „Őszintén megvallva nem hiányzott a versenyzés. Abban a két évben egyáltalán nem vezettem. Nem is gondolkodtam rajta. Ezt is csak azért csinálom, hogy segíthessem a csapat indulását, biztosítsam a növekedését, hogy megfelelőképpen vághasson neki ennek a kihívásnak.”
A Formula-E azért versenyzőként is megoldandó feladatok elé állította őt. „A versenyek különösek abban az értelemben, hogy a motorsportban általában végig nyomod a gázt, itt azonban figyelned kell arra, hogy helyesen oszd be az energiafogyasztást. Egy olyan versenyző, mint én, ahhoz szokott hozzá, hogy az egész verseny alatt nyomja. Ez egészen más, kezelned kell a helyzetet, és megértened, hol nyomhatod, hol a határ, a mérnökökkel pedig együtt kell dolgoznod, hogy kiszámoljátok, mik a helyes teendők” – ecsetelte az egyszeres monacói győztes.