DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Az F1-nek izgalomra van szüksége digitális forradalom helyett

Az új tulajdonos eltökélt szándéka, hogy javítson az F1 digitális jelenlétén, de ez semmit sem fog érni akkor, ha az eladni kívánt termék továbbra sem szolgál remek futamokkal.

Rengetegen reménykednek abban, hogy a sportág új tulajdonosa, a Liberty Media, és új elnöke, Chase Carey egy szép, új világba fogja terelni a Forma-1-et. Egyelőre minden jel arra mutat, hogy így is lesz, de van egy fontosabb eleme is az egész cirkusznak: maga a versenyzés. A Motorsport.com szakírója, Jonathan Noble szerint az egész nem ér semmit, ha nem rágjuk le a körmünket a pályán mutatott küzdelem láttán.

Nézzük szembe a tényekkel: a Mercedes három éve dominál, a mezőny nagy része nem képes arra, hogy odaérjen az élre és meglepetést okozzon, így ez az éra nem úgy fog bevonulni a sportág nagykönyvébe, mint az egyik legizgalmasabb időszak az F1 történetében. Nemrég azon elmélkedtünk, hogy miért nem hozza lázba az embereket Nico Rosberg és Lewis Hamilton csatája, s bár majdnem mindenki változást remél a 2017-es szabályváltozásoktól, egyáltalán nem biztos, hogy minden úgy fog történni, ahogyan azt az elemzők várják.



A rajongók versenyzést szeretnének látni, nem pedig robotként működő pilóták által hajtott precíziós műszereket - ez nem azt jelenti, hogy minden egyes körben oda-vissza előzések kellenek, hanem szükség van egy bizonyos kiszámíthatatlanságra, amikor a végeredmény már nem dől el az első kanyar után. Ilyen szempontból a 2016-os szezon híján volt a remek futamoknak: a legemlékezetesebb momentumok a két Mercedes ütközése Barcelonában és Ausztriában, valamint Max Verstappen győzelme voltak, és talán a Monacói, az Osztrák és a Szingapúri Nagydíjak voltak azok, ahol tényleges csata zajlott az első helyért.

Manapság meg lehet jósolni, hogy a két Mercedes kisajátítja az első sort, mögöttük pedig a Red Bull és a Ferrari valamelyik pilótája könyvelhető el harmadikként. Ezzel szemben a MotoGP-ben idén nyolc futamon nyolc különböző győztest avattak, és minden adott ahhoz, hogy a 2016-os szezont klasszikusnak nevezzük. Semmi kétség afelől, hogy ennek ellenére továbbra is az F1 mozgatja meg a legtöbb rajongót a motorsportban, és érdemes belegondolni, mennyien figyelnének rá fel ismét, vagy először, ha a pilóták késhegyre menő küzdelmet vívnának a pályán.

Ha ez nincs, akkor hiába a körítés, nem lehet pénzt csinálni azokból, akik hátat fordítanak a sportnak és kikapcsolják a tévét. Az egész olyan, mintha lenne egy mozink. Lehet az a világ egyik legszebb épületében, megalkothatjuk a legjobb digitális foglalási rendszert, felszolgálhatjuk a legjobb minőségű popcornt, miénk lehet a legjobb hang és a legélesebb kép, de ha rossz filmeket vetítünk, semmit sem ér az egész.

Ha viszont egy régi helyszínen vagyunk, sorba kell állni a jegyekért, és saját popcornt kell hozni, de kasszasikerek forognak nálunk, garantált a teltház. Ebből kiindulva óriási hiba lenne azt gondolnia az új tulajdonosnak, hogy remek futamok nélkül a rajongókat lázba hozza a digitális forradalom.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: