DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 18. szerda
F1

„Legyen 2017 is pont ilyen, csak gyorsabb”

Ricciardo szeretné, ha az F1 jövőre, az új szabályokkal kissé megerőltetőbbé válna, és természetesen a sebességnövekedést sem bánja – de reméli, hogy egyes dolgok nem változnak meg.

Új aerodinamikai szabályok, nagyobb leszorítóerőt termelő karosszériák és szélesebb abroncsok érkeznek a következő szezonban, melyek célja „izgalmasabbá” tenni az autók kinézetét, és növelni a köridőket. A Formula-1-nek kétségtelenül jót tenne, ha az erőviszonyok felkavarodnának, habár ha az eddigi versenyek eseményeit nézzük, be kell ismerni, hogy az izgalmakra, versenyzés színvonalára nem lehet túlzottan panaszkodni. Így vélekedik Daniel Ricciardo is, aki várja az új szabályokat, de reméli, bizonyos tényezők nem változnak jövőre.

„Biztos vagyok benne, hogy az autók gyorsabbak lesznek, és nő a kanyarsebesség is. Ez egy olyan dolog, amelyre mi, versenyzők mindannyian nyitottak vagyunk. Váljon kicsit megerőltetőbbé, ne legyen olyan, mint most… egyszerűen érezzük jobban a nagysebességű kanyarokat. A mi autónk nagyon erős a gyors kanyarokban, mégis azt szoktam érezni, többet akarok. El tudom képzelni, mi lehet a középmezőny csapatainál, ahol nincsen ekkora G-erő és tapadás” – idézi a gpupdate.net Ricciardo egyik kívánságát.



„Ha azt nézzük, hogy szélesebbek lesznek az abroncsok, a leszorítóerő pedig több, akkor ez a része biztos élvezetesebb lesz. Hogy mennyire fog megváltozni, nem tudom. A jelenlegi F1-ben is jól érzem magam, de egyes dolgokon mindig lehet javítani. Ha a szabályok csak egy szegmensen segítenek, már az is pozitív.”

Milyen Formula-1 lenne leginkább Ricciardo kedvére való? „Ideális esetben az időmérőn sok lenne a tapadás, az autóból a maximumot lehetne kihozni, és a határon táncolnánk. Azt azonban nem akarom, hogy a verseny az elöl levő autó követéséről szóljon, ahol mindenki annyira gyors, olyan későn tudnak fékezni, hogy lehetetlen előzni” – mondta az ausztrál, aki sok mindennel elégedett úgy, ahogy most van. „Úgy gondolom, hogy az egyensúly nem túl rossz. A gumifogyással és hasonlókkal nincs probléma. Ha ezek megmaradnának, de több tapadással, gyorsabb köridőkkel, az megfelelő megoldás vagy végkimenetel lehetne.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: