Szélesebb első és hátsó gumik, nagyobb légterelők, három-öt másodperces körönkénti gyorsulás - sokan feltették a kérdést, hogy tényleg ettől lesz-e jobb a Forma-1 jövőre, de ez csak az első 2017-es teszteken fog kiderülni. Bár a Ferrari és a Red Bull már tesztelte az új Pirelliket, még várni kell a pontos konzekvenciák levonásával, de a módosításoknak köszönhetően az már biztos, hogy jelentősen fog nőni a leszorítóerő az autókon. Amikor az Autos Motor Sport arról kérdezte a Force India mérnökét, Andy Greent, hogy agresszívabban lesznek-e a 2017-es autók, így válaszolt: „Egyértelműen.”
„A nyolcvanas-kilencvenes évek autóira emlékeztetnek engem, ez remek előrelépés - szeretem ezeket az autókat” - mondta a szakember, aki szerint a jövő évi modellek biztosan gyorsabbak lesznek a mostaniaknál. „A szezon korai szakaszában a leszorítóerő körülbelül 20-25%-kal fog nőni, de a végén még ettől is nagyobb lesz majd: olyan 30-35%-os növekedést tippelek. Ez lehet a legnagyobb előrelépés, amit valaha láttam”- tette hozzá Green.
A szélesebb abroncsok által keltett ellenállás miatt azonban a brit figyelmeztetett, hogy végsebességek 20 km/h órával csökkenhetnek az egyenesekben. Mindezek ellenére, az olyan pályákon, mint például a Hungaroring, a köridők akár 3-4 másodperccel is csökkenhetnek, köszönhetően a nagyobb kanyarsebességeknek, valamint a rövidebb féktávoknak. A körrekordot jelenleg Michael Schumacher tartja 1:19.071-gyel a mogyoródi aszfaltcsíkon - Nico Rosberg 1:19.965-tel szerezte meg a pole-pozíciót néhány héttel ezelőtt.