Igazán kirívó eredményeket csak erős F1-es versenygéppel lehet elérni, de ha valaki igazán jó pilótává akar válni, hasznosabb gyengébb autóval küzdeni – így gondolja a Toro Rosso versenyzője, Carlos Sainz. A Toro Rosso tavaly a nagyobb lemaradásban levő Renault, idén pedig az egyéves Ferrari-motor miatt van hátrányban, a spanyol pedig állítja, a negatívabb feltételek éreztetik jótékony hatásukat.
„Két szezont teljesítettem már a teljes rajtrács legrosszabb végsebességével, és azt kell mondanom, erősebbé tett engem. Az elmúlt év kezdetéhez képest más versenyző lettem. Megtanultam, hogyan tartsak irányításom alatt sok különböző dolgot a versenyben, és úgy vélem, utóbbi eredményeim ezt bizonyították. Ki tudok préselni olyan apró pluszokat, melyekre nem számítottam. A helyzetem erősebb és kiegyensúlyozottabb pilótává tett a versenyeken” – mondta a bajnokság 11. pozíciójában álló pilóta az Autosportnak.
A lóerőhátrány – még a középmezőnybeli ellenfelekhez képest is – azt jelenti, hogy ha a versenyző elkövet egy hibát, sokkal nehezebb lesz ledolgoznia a későbbiekben. „Kevesebbet ronthatsz, ha pedig esélyed van előzni, akkor meg is kell csinálnod. Talán csak az az egyetlen lehetőséged a teljes versenyen, hogy megelőzz egy Renault-t, amikor te már kiálltál, ők viszont régi gumin vannak. Akkor is meg kell oldanod, ha nincs segítségedre a végsebesség” – magyarázta Sainz.