Amilyen extraklasszis teljesítményt nyújtott a szombati időmérőn, legalább akkorát koppant a vasárnapi futamon a német, aki az idei szezont pályafutása első vb-címével szeretné megkoronázni, ám a hockenheimi eredmény fényében nagy kérdés, hogyan fogja kivitelezni ezt. Szombati produkciója után magabiztosan járt-kelt, ám akárcsak egy hete a Hungaroringen, hiába rajtolt pole-pozícióból, most is Hamiltont intette le elsőként a kockás zászló. Mivel a német csak 4. lett a két Red Bull mögött, így még csak minimalizálni sem tudta a kárt.
Enyhe túlzással élve azt is mondhatnánk, hogy Rosberg tálcán adta át a sikert Hamiltonnak: a rajtnál kapásból visszaesett a 4. helyre, ahonnan a 3. helyet még mindig elérhette volna, ám olyan hevesen csatázott Max Verstappennel, hogy annak 5 másodperces büntetés lett a vége. A 30. fordulóban a Spitzkehre-nél szinte ugyanazt játszotta el, mint Spielbergben Hamiltonnal: a lehető legkésőbb fordította be a kocsiját, leszorítva ezzel a pályáról a Red Bull holland reménységét, a sportfelügyelők pedig nem irgalmaztak. Köszönhetően annak, hogy a Mercedes szervizcsapatánál meghibásodott a stopper (nem vicc, Toto Wolff sportigazgató ezzel indokolt), a következő boxkiállásnál letudott büntetés nem 5, hanem 8,2 másodpercnyire nyúlt.
„Túlságosan erősen fogott a kuplung, amire teljesen váratlanul ért, pláne a felvezető kör alapján, mert akkor még nagyon jó volt” – mondta a rossz rajtról Rosberg, míg a Verstappen-esettel így számolt el: „Versenyeztük, eksztatikus hangulatban voltam akkor épp, mert nagyon messziről értem utol. Veszteséglimitként is jól jött volna, ha sikerül. Szerintem egyébként nem lehet a spielbergihez hasonlítani a mostani esetet, már csak azért sem, mert akkor egyértelműen a másik autó előtt voltam.”
Rosberg vasárnapi teljesítményéről nehéz bármi jót mondani, Hamilton viszont Hockenheimben is bizonyította, hogy a nehézkes szezonkezdet után félelmetes formába lendült. A brit négy futam óta legyőzhetetlen, a mostani sikerével pedig a Baku után fennállt 24 pontos hátrányát 19 pontos előnyre sikerült változtatnia. Produkciójáról Wolff is csak annyit tudott mondani, hogy amennyiben műszaki vagy egyéb hiba nem akadályozza, Hamilton jelenleg „legyőzhetetlen”.
„Tényleg ezt mondta?” – kérdezett vissza csodálkozva a futamot követő, a Mercedes motorhome-jában tartott sajtóbeszélgetésén a háromszoros világbajnok, miközben kedvenc édességét, a Kinder Schoko Bons-t majszolta, és megjegyezte, hogy „nem érzem magam legyőzhetetlennek.” A brit a legutóbbi hét futamon aratott hat győzelmével beállította pályafutása eddigi legjobb sorozatát: gyötrelmes szezonkezdete után ennek köszönhetően fordította saját javára a világbajnoki pontállást.
„Hihetetlen, hogy milyen gyorsan változnak a dolgok, hiszen úgy tűnik, mintha csak néhány hete lettünk volna Barcelonában, amikor hatalmas volt a hátrányom. Akkortájt nagyon nehéz volt megtalálni a kiutat az erdőből és nem feladni, hanem hinni abban, hogy minden jól alakul. A mérnökeim és a szerelőim szuper-összeszedettek maradtak, semmi jelét nem mutatták annak, hogy feladnák és ez engem is arra inspirált, hogy ugyanezt tegyem. Az eredmények azt mutatják, hogy megérte küzdeni és nem feladni. A mostani hétvége sem sikerült száz százalékosan, mert az időmérőn nem úgy alakultak a dolgaim, ahogyan szerettem volna, de hát nem sikerülhet mindig minden tökéletesen. Mindig dolgozni kell tovább, a legjobb szerintem még csak ezután jön” – reflektált az utóbbi időszakra Hamilton.
Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, Rosberg azt ígéri, hogy teljes gőzzel rohamoz a folytatásban, Toto Wolff sportigazgató pedig kiállt a pilóta mellett, és hangsúlyozta: lát esélyt arra, hogy a szezon hátralevő részében a német a maga javára fordíthatja a küzdelmet. „Ma minden összejött neki, ami rosszul alakulhatott, az rosszul is alakult. Nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy a volán mögött ember ül. Néhány napra szüksége van, hogy összekapja magát, és szerintem Spában biztosan megint jó formában lesz” – hangzottak a szakvezető udvariassági köröknek ható szavai.
Daniel Ricciardo és Max Verstappen a 2-3. helyeken végeztek, és ezúttal az időeredmények is azt mutatták, hogy néhány lépéssel közelebb kerültek a Mercedeshez, mint a Hungaroringen. Mi több, az energiaitalosok odapörköltek a Ferrarinak: a vörösök mögöttük végeztek, a konstruktőri tabellán pedig visszacsúsztak a Milton Keynes-i csapat mögé. „Volt már néhány pálya idén, ahol magunkat is megleptük. Most például pénteken jónak tűnt a hosszú etapos tempónk, de a pénteki nap előtt egyáltalán nem számítottunk arra, hogy mindkét Red Bull ott lehet a dobogón” – mondta a szemlátomást boldog Ricciardo, aki egyelőre csak reménykedni mer abban, hogy a nyári szünetet követő első helyszín, Spa-Francorchamps is kedvezhet számukra: „A célunk most az, hogy legalább a második legjobbak legyünk. Nyilvánvalóan nyerni szeretnénk, de ha magunk mögött tudjuk tartani a Ferrarit, már az is nagyon jó lesz. Ma tíz másodpercen belül voltunk a győzteshez képest, ami nem rossz, így talán Spában tovább közeledhetünk.”
Noha a Ferrari bajnoki reményekkel vágott neki az idei szezonnak, mostanára eljutottak odáig, hogy szinte ugyanott tartanak, mint 2014 végén, amikor nekiláttak a nagyszabású átszervezésnek. Vettel és Raikkönen egyaránt a leszorítóerő hiánya miatt keseregnek, állítják, hogy ugyanazon a szinten mozognak, mint május elején, Barcelonában, márpedig a háttérben meghúzódó, James Allison technikai igazgató távozása által is alátámasztott kaotikus állapotok fényében nehéz elképzelni, hogy az évad hátralevő részében képesek lesznek megtáltosodni. Pláne, ha felidézzük azt is, hogy Maurizio Arrivabene a futam után milyen savanyodott arccal, érezhetően tanácstalanul magyarázta, hogy „istenbizony”…