DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

A halo csúnya, 100 %-os biztonság sosem lesz

A kockázat az F1 része, és ezt mindenki elfogadja, aki rajthoz áll, a versenyzők pedig maguk döntik el, hogy mennyire tartják szem ellőtt a biztonságot. Két további ellenvélemény a halóról.

Habár a Formula-1-ben előszeretettel hangoztatják, hogy a biztonság mindennél előbbre való, a 2017-re tervezett fejvédő megoldást, a halót ellenzők tábora egyre nő. Két csapat, a Red Bull és Force India már kijelentette, nem támogatják bevezetését, arra hivatkozva, hogy a koncepció még nem elég kiforrott. Mások még mindig a kinézetét hozzák fel ellenérvként.

„Nagyon örülnék” – mondta a crash.net-nek Jolyon Palmer arra a kérdésre, hogyan reagálna, ha a halo ötlete kukába kerülne. „Egyszerűen azt gondolom róla, hogy nagyon csúnya, a Formula-1 tradíciói ellen van. Szeretem a nyitott pilótafülkét, és úgy gondolom, eléggé biztonságos. Máskülönben, ha aggódnék, nem versenyeznék. Vannak más biztonsági következmények is, mint például az autóból való kijutás. Úgy tudom, a halo 2-t is áttervezik, ami mutatja, hogy még mindig nem ideális. Jelen pillanatban azt gondolom, hogy nyitott pilótafülkére és tradicionális F1-re van szükség. Az autó is sokkal jobban néz ki.”



Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke azon vezetők közé tartozik, akik szerint a halo kötelezővé tételét késleltetni kellene. Tehát az amerikai istállót is az ellenzők közé sorolhatjuk – igaz, ez végső soron nem számít: „Nem vagyunk benne a Stratégiai Csoportban, ezért nincs jogunk szavazni. Véleményem azonban van. Készen áll vagy sem? Úgy gondolom, mindannyian a sport biztonságát kívánjuk, de a pilóták választják maguknak ezt a sportágat. Ismerik a veszélyt, tudják, hogy benne van a pakliban” – idézi Steinert az F1i.com.

„Úgy gondolom, az autók jelenleg meglehetősen biztonságosak. Ami a halót illeti, vegyük példának a Q1-et Ausztriából, dupla sárgát lengettek, és hány pilótát büntettek meg, mert nem vett vissza? Hármat is, akik elismerték, hogy nem lassítottak. Feltehetjük a halót, de a versenyző fogja eldönteni, hogy mi a biztonságos vagy nem biztonságos. Ők gyorsan akarnak menni. Ha felkerül a halo, nem fogják azt gondolni, hogy már biztonságban vannak, bármit megtehetnek, hiszen jöhet egy dupla sárga, bárki ott lehet a pályán. Én a köztes álláspontot képviselem, biztonságot akarsz, de 100 %-ot sosem érsz el. Igazán senki sem szereti, a kockázat pedig a sport része. Nem szabad túl nagynak lennie, de a döntés nehéz. Én is azt támogatom, hogy halasszák el” – zárta a Haas főnöke.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: