Az F1-es autókon jövőre már biztosan meg fog jelenni a Halo - erről az FIA döntött nemrég, és a héten már be is fejezik az eszköz tesztelését, melyek után a csapatok elé tárják azt. Az elmúlt öt évben Dan Wheldon és Justin Wilson IndyCar-, Marie de Villota és Jules Bianchi pedig F1-es autóban veszítette életét fejsérülés miatt, így érthető, miért lett kulcsfontosságú a pilótafülkék védelme.
A Red Bull-féle aeroscreen egy fokkal esztétikusabb látványt nyújtott a mémek alapját nyújtó Halo-nál, ebben pedig Niki Lauda, a Mercedes elnöke is egyetért: „Ha túl messzire mennek az ehhez hasonló dolgokkal, nem csoda, hogy egyre csökken a nézettség” - idézte a Motorsport Magazine az osztrákot. Úgy vélem - és ezt tisztelettel mondom -, hogy szükség van a sportág DNS-ének megtartására, lassan viszont kezdjük szétrombolni azt - olyan biztonsági megoldásokkal, melyekből kezd egy kicsit sok lenni.”
Éppen a Mercedesen belül tér el leginkább a pilóták véleménye: Nico Rosberg támogatná a Halo-t, a barcelonai bemutatkozás után pedig Lewis Hamilton az F1 történetének leghitványabb megoldásának nevezte azt. Annak ellenére, hogy maga Niki Lauda is túlélt egy kishíján halálos kimenetelű balesetet 1976-ban a Nordschleifén, szerinte az F1 túlságosan óvatos lett a biztonság terén.
„A mostani pályák és autók miatt az F1 biztonságosabb, mint valaha. Az a kérdés, milyen messzire mehetünk ezekkel a megoldásokkal anélkül, hogy elveszítenénk az emberek érdeklődését? Ha valaki azt mondja, hogy 40 millió dollárt akar egy évben, miközben az autót könnyű vezetni és nincsen kockázat, ez nagyon távol áll a valóságtól…”