A motorsportok nem csupán az egyéni emberi eredményekről, hanem egy sportoló és a hozzá tartozó technika együttes teljesítményéről szólnak (nem beszélve a mögöttük álló csapatról): örök kérdés a Formula-1-ben, mennyire fontos az emberi tényező. Gyakran százalékos értékben is kifejezik, mekkora mértékben múlik az eredmény a versenyzőn.
James Allison, a Ferrari műszaki igazgatója válaszolta meg a sokakat érdeklő kérdést, hogyan tolódott el ez az arány a jelenlegi Formula-1-ben. Az 1,6 literes, V6-os hibrid éra 2014-ben vette kezdetét, ezzel együtt pedig a korábbiaknál is nagyobb hangsúly helyeződött az erőforrásokra. Allisont az ember, a karosszéria és motor fontosságának arányáról kérdezték.
„Az alapján, ahogy jelen pillanatban állunk, 20-40-40 arányra saccolnám, amelyből a versenyző jelent 20-at, a másik kettő pedig egyenlő mértékben osztozik” – idézi az F1i.com a szakembert, aki az FIA torinói sportkonferenciáján válaszolt a kérdésre.
A következő évtől fogva azonban szabályváltozás jön, az autók aerodinamikai paraméterei módosulnak – elsősorban válaszul arra a félelemre, hogy a motor túl sokat számít. „Jövőre azt fogjuk látni, hogy az aerodinamika, a karosszéria kis mértékben meghatározóbbá válik a százalékos megoszlásban. De túlságosan nem fog: az erőforrás továbbra is extrémen fontos lesz jövőre” – mondta az az Allison, aki gyönyörűnek nevezte a 2017-ben érkező új autókat.