A Williams már tavaly is folyamatosan szenvedett a lassú kanyarokban és bár azt hangoztatták, hogy a holtszezonban főleg erre koncentráltak, egyértelmű, hogy a problémát nem oldották meg. Idén is gyengélkednek ezeken a részeken az első futamtól kezdve, legutóbb Monacóban különösen kidomborodott ez a gyengeségük.
"Jól fekszik nekünk minden nagyobb sebességű pálya, illetve az átlagosnál nagyobb sebességű pálya" - nyilatkozta Rob Smedley az Autosportnak. "Ez azért van így, mert erre terveztük az autót és ebbe az irányba fogunk haladni a továbbiakban is" - tette egyértelművé, hogy nem fognak változtatni a felfogáson.
"Szerintünk ez több előnnyel jár, mintha az alacsony sebességű pályákra építenénk az autót, mint Monaco vagy Szingapúr. El kell fogadnunk, hogy ha ilyen pályára érkezünk, mint Monaco, nem fog jól szerepelni a Williams. Viszont Kanadában, Silverstone-ban, Ausztriában és az ezekhez hasonló pályákon közelebb lehetünk a Ferrarihoz, a Red Bullhoz és harcolhatunk velük" - magyarázta a döntést a szakember.
"Még mindig tanuljuk, hogy hogyan kell használni, beállítani az autót. Azt mondtam a srácoknak, hogy jó az alapunk, kis előrelépésekkel kell haladnunk, hogy feljebb kapaszkodhassunk".