DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Exkluzív: Maldonado nem mondott le az F1-ről

Médiamunkatársként tért vissza az F1-es paddockba a szezon rajtja előtt a Lotusból Renault-vá alakuló formációtól nem is annyira váratlanul menesztett balhéfelelős, Pastor Maldonado, aki a Fox Sports tévétársaság latin-amerikai csatornáján szakért ezen a hétvégén. A formula.hu persze lecsapott rá, hogy megtudjuk: mire készül a közeljövőben, visszavárhatjuk-e az F1-es rajtrácsra?

- Milyen érzés visszatérni Monacóba úgy, hogy nem ülsz versenyautó volánja mögött?

Monte-Carlo mindig különleges pálya volt, számomra pedig különösen az. Mindig gyors voltam itt, nyertem is néhányszor. A hangulat is mindig teljesen más ezen a helyszínen, hiszen itt mindig, minden az autósportról és a Forma-1-ről szól. Az emberek imádják errefelé ezt a sportot és nekem is elég sok rajongóm van itt.

- A juniorkategóriákban több alkalommal is sikerült nyerned ezen a teljesen egyedik versenypályán. Mi kell ahhoz, hogy itt valaki sikeresen szerepeljen?

A legfontosabb az, hogy tökösnek kell lenni. Tökösnek kell lenni ahhoz, hogy merj kockáztatni. A pálya egyébként roppant technikás, ráadásul a hétvége előrehaladtával nagyon sokat változik, edzésről edzésre olyan, mintha másik pályán lennénk. Emiatt mindig reagálni kell, jól kell felmérni előzetesen, hogy mi várható odakint. Készen kell állni és magabiztosnak kell lenni. Ezt minden versenyző nagyon élvezi, különleges dolog itt versenyezni.

EasyCapture2_13



- A mai nap folyamán többen is megtapasztalták, hogy az itteni szalagkorlát valósággal harap és a legapróbb hibákat is megbosszulja…

Hát igen! Van néhány olyan pontja a pályának, ahol érdemes kockáztatni, akár úgy is, hogy érinted a szalagkorlátot, és vannak olyan részek, ahol ezt egyáltalán nem teheted meg. Ma több incidens is történt az első kanyarnál, a Sainte-Devote-ban, amely trükkös és nem tartozik azok közé, ahol érdemes rizikózni, mert nem nyerhetsz vele sok időt. Ha ott túlhajtod az autót, könnyen beleszaladhatsz egy hibába. A második szektor nagyon szűk, ott csak annyit tehetsz, hogy követed a nyomvonalat, az Uszodától viszont újra támadhatod a kanyarokat. Ha a tőled telhető legjobbat nyújtod, ott van lehetőséged javítani.

- Beszéljünk arról, hogy mi a helyzet veled mostanság? Többen is megjegyezték ma, hogy mennyire fitt vagy, talán még fittebb, mint amikor versenyeztél!

Minden eshetőségre készen állok. Annak szellemében bonyolítom az edzéseimet is, hogy bármikor autóba tudjak ülni. Tesztelem a Pirelli számára az új abroncsokat egy átalakított GP2-es autóval, ez is hozzájárul ahhoz, hogy formában maradjak.

- Elárulhatsz valamit arról, hogy miért kellett szakítanod a Renault-val? Amikor bejelentették a váltást, úgy hírlett, hogy a szponzori pénzek elmaradása volt a fő ok, de más is közrejátszott…

Számos oka volt annak, hogy az történt, ami… Úgy gondolom, hogy elég komoly félreértések adódtak a főszponzorom és a csapat között, ráadásul még az év vége közeledtével sem nagyon lehetett tudni, hogy mi lesz a csapattal. A nagy kavarodás végén olyan döntést hoztak, hogy azt a pilótát alkalmazzák, akit most láthatunk az autóban.

- Esetleg volt valamilyen személyes ellentét a Renault embereivel?

Személyes ellentétem nem volt senkivel. A csapatot új emberek irányítják, de az egész egyben maradt és a mai napig nagyon jóban vagyok mindenkivel.

Dppi_00115019_131

- Úgy gondolom, hogy nem alaptalan feltenni a kérdést: mi zajlik a háttérben most?

Keményen dolgozunk annak érdekében, hogy a következő szezonban visszatérhessek a Forma-1-be, lehetőleg egy jó csapattal. Meglátjuk, hogyan alakulnak a dolgok.

- Miután kiderült, hogyan döntött a Renault veled kapcsolatban, kaptál esetleg ajánlatokat más Forma-1-es csapatoktól?

Természetesen igen, de én magam döntöttem úgy, hogy inkább kihagyom az idei szezont. Így van lehetőségem arra, hogy feltöltődjek és alaposan körbenézzek, mérlegeljem a dolgokat. A következő szezonra összpontosítunk a menedzseremmel, Nicolas Todttal, aki hozzám hasonlóan keményen dolgozik a kitűzött cél érdekében.

- Csak az F1 jöhet szóba? Más kategóriából vannak esetleg vonzó, vagy annak tűnő lehetőségek?

Lehetőségek mindig vannak, minden irányból, pláne egy Forma-1-es pilótának, aki elég jó CV-vel rendelkezik. Szerintem az enyém ilyen, hiszen nyertem juniorsorozatokat és nyertem futamot itt, a Forma-1-ben is. Mint mondtam, meglátjuk, hogy mi történik!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: