A legtöbben Lewis Hamiltonnal kapcsolatban hozzák fel a "balszerencse" szót az idei szezonban, ez azonban nem biztos, hogy helytálló - Sebastian Vettel ugyanis talán még nála is pechesebb eddig 2016-ban. A két pilóta (akik együtt hét világbajnoki címet gyűjtöttek be eddig) a bajnoki elsőségért indult idén, sokan ráadásul az ő párharcukat várták - hiszen korunk két, talán legjobb versnyzőjéről beszélünk a két legjobb autóban, de egymással eddig nem igazán küzdöttek meg.
Ehhez képest egyikük sem kezdte jól a szezont - finoman fogalmazva. Hamilton Ausztráliában és Bahreinben is megnyerte az időmérőt, de mindkétszer elszúrta a rajtot (saját bevallása szerint az ő hibája volt), így forgalomba került, nehéz versenyt futott és egy második, valamint egy harmadik helyet szerzett - igaz, mindkétszer odaért a dobogóra, az, hogy nem a győzelemért csatázott, az ő két rajtján múlt. Kínában aztán már tényleg utolérte a balszerencse: rajtbüntetés, újabb technikai hiba, ütközés a futam elején, megsérült autó és hetedik hely. Szocsiban folytatódott rossz szériája, de hozzá kell tenni, hogy az újabb technikai hiba és 10. rajthely ellenére átvágott a mezőnyön és másodikként ért be - tehát hiába nem volt még tiszta hétvégéje, háromszor dobogón zárt és kétszer saját magának tette nehézzé a futamot.
Sebastian Vettel kálváriája talán még rajta is túltesz. Ausztráliában a Ferrari taktikai ballépése miatt leszorult a harmadik helyre, hiába vezette sokáig a futamot, Bahreinben már a felvezető körön megállt alatta az autó, így két verseny után rögtön komoly hátrányba került. Kínában hibázott az időmérőn és csak a második sorból rajtolt, majd jött az emlékezetes "szendvics" Kvjattal és Raikkönnennel, amely után jelentősen lemaradt - ezt korrigálta és végül a mezőnyön átrohanva felért a második helyre. Szocsiban aztán előbb rajtbüntetést kapott, majd ismét érkezett jó barátja, Kvjat - újabb nullázás, négy futamból már másodszor.
Ahogy Hamiltonnak, úgy Vettelnek sem volt még egyetlen tiszta hétvégéje sem - igaz, a brit címvédő kétszer hibázott (az első két rajtnál), a német pilóta pedig egyszer (a kínai időmérőn), ami árnyalja a "balszerencse-képletet". Az viszont biztos, hogy az eddig mindent makulátlanul csináló Rosberg állva hagyta riválisait, holott a szezon előtt őt nem sokan tartották világbajnoki esélyesnek - most viszont Hamiltonnal szemben 43, Vettellel szemben 67 pont az előnye, utóbbi szám pedig közelít a ledolgozhatatlanhoz még akkor is, ha rengeteg futam van hátra...