DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Mercedes: Az F1 elveivel megy szembe a motorok kiegyenlítése

A címvédő csapat technikai részlegének vezetője nem érti, miért akarja a többség kiszűrni a motorok teljesítményének szerepét a Formula-1 versengéseiből. Elvégre a sport szinte mindig erről szólt.

A Mercedes hibrid hajtásláncai azóta etalonnal számítanak a mezőnyben, hogy 2014-ben megérkeztek az összetett erőforrásokra vonatkozó új technikai szabályok. Ezzel ismét megkezdődött a fejlesztési verseny a gyártók között, amely az előző, V8-as korszak során szinte végig tiltva volt. A tervek szerint azonban a jelenlegi motorokat sem lehet az idők végezetéig fejleszteni - minden évben korlátozott számú módosítást hajthatnak csak végre rajtuk, és az évtized végére már nem lenne szabad a teljesítményt befolyásoló változtatásokat eszközölni.

EasyCapture7



A rivális gyártók azonban a szabályrendszer harmadik évére sem tudtak felzárkózni a Mercedesre, ezért tovább sürgetnek olyan intézkedéseket, amelyek közelebb hoznák egymáshoz a négy márka termékének teljesítményét. A motorok árának csökkentéséről szóló, jelenleg is zajló tárgyalások egy pontjaként például az is szerepel, hogy a Mercedes, a Ferrari, a Renault és a Honda egységeinek teljesítménye között nem lehet 2%-nál nagyobb az eltérés a jövőben.

Paddy Lowe azonban értetlenül áll ezen törekvések előtt, szerinte ugyanis mindenki megfeledkezett arról a tényről, hogy az F1-es sikernek és bukásnak az idők kezdete óta a motor is fontos összetevője - és ettől az elvtől csak az elmúlt 10 évben kezdett kicsit eltávolodni a sport.

„Érdekes, hogy a jelenlegi szabályok mellé valamiért az a gondolatmenet társul, hogy az erőforrásoknak nem lenne szabad különbséget jelenteniük a csapatok között. Pedig csak egy rövid időszakon át voltak befagyasztva a motorok az F1 történelme során. Számomra pedig inkább az jelentette az anomáliát. A lényeg a névben van, nem véletlenül hívjuk ugyanis motorsportnak, amit csinálunk!” - célozgatott a Mercedes technikai igazgatója az ESPNF1-nek adott interjúban.

„Szóval egyáltalán nem értem, miért kellene azt gondolnunk, hogy a motornak nem lenne szabad befolyásolnia az erősorrendet. Hiszen a legutóbbi szabályváltozásokkal csak visszatértünk a mindig is használt állapotokhoz, és ez így teljesen rendben van. Ha a Formula-1 az ember és a technológia versenye, akkor a technológiának is teljes mértékben teret kell engedni, és nem csak azoknak a részeknek, amit egyesek gondolnak.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: