DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

A Red Bull kiszolgáltatott helyzetben van

A Renault szerint az energiaitalosok karosszériája azért ilyen jó, mert nem kell saját F1-es erőforrásra költeniük, így viszont ki vannak szolgáltatva a motorgyártóknak.

A 2010-2013 között uralkodó Red Bull istálló kikerült a bajnokesélyesek közül a hibrid erőforrások korában, tavaly pedig már nagyon komoly vitáik voltak a Renault-val erről a témáról. Mivel azonban sem a Mercedes, sem a Ferrari nem adott nekik motort, maradtak a Renault-nál, csak éppen Tag Heuernek nevezik jelenleg. A Renault ügyvezetője, Cyril Abiteboul szerint pontosan azért ilyen jó a Red Bull karosszériája, mert nem költenek saját erőforrásra.

"Nagyon frusztrálttá teszi őket a helyzet" - nyilatkozta Abiteboul az Autosportnak a Red Bull motorhelyzetéről. "Szerintem rájöttek, hogy mennyire kiszolgáltatottak és sebezhetőek a teljesítményt tekintve a motorszállító miatt. Ez nem az ő felelősségük, mert ők úgy döntöttek, hogy saját motor nélkül lesznek önálló istálló. Fektethettek volna pénzt a saját erőforrás kifejlesztésébe is, de ehelyett inkább a karosszériára és a fiatal pilóták kinevelésére költöttek" - magyarázta.

Dppi_00116003_405



Abiteboul szerint egyszerűen ez a Red Bull stratégiája, emellett az irány mellett döntöttek. "Ezért ennyire erősek ezen a két területen és ezért vannak kiszolgáltatva a motorgyártóknak. Ez az ő felfogásuk árnyoldala".

Christian Horner legutóbb bírálta a motorgyártókat, hogy nem jutottak egyezségre, de Abiteboul szerint a Red Bull jelenleg semmi mást nem akar, csak egy versenyképes erőforrást. "Amit a Red Bull akar, az egy versenyképes motor és ezt akarja mindenki más is. Ha valahonnan szereznek ilyet, mindegy, hogy kitől, akár független gyártótól is, akkor biztos, hogy elégedettek lesznek. Ha valaki tud nekik ilyet adni, az megfelelő lesz nekik a jövőre nézve és mi sok sikeres évet töltöttünk együtt" - nyilatkozta.

"Az egyetlen céljuk az, hogy versenyképesek legyenek. Nem holnap, nem holnapután, hanem most. Ami ehhez kell, azt elfogadják, mégha FIA-motor is".

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: