DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

A Haas elengedné Grosjeant a Ferrarihoz

Nem állnának versenyzőjük útjába, ha egy topcsapathoz akarna igazolni, hogy világbajnok legyen. A Haas emellett azt javasolja, az új F1-es istállók kapjanak több tesztlehetőséget.

Bár Romain Grosjean még csak harmadik versenyét teljesíti a Haas színeiben, csapatát már arról kérdezték, hogyan reagálna, ha a versenyző egy nagycsapatban akarná folytatni. A gondolatmenet nem alaptalan – Grosjean korábban elmondta, a Ferrari-kapocs miatt választotta az amerikai istállót, és ő maga azon pilóták közé tartozik, akiknek álma, hogy egyszer a Scuderiánál versenyezzenek. Ráadásul Kimi Raikkönen szerződése év végén lejár, és valószínűleg csak idő kérdése, hogy az újonc Haasszal két top 6-os helyet elérő Grosjeant szóba hozzák Maranellóval.

„Nem hiszem, hogy bármikor visszatartanék egy versenyzőt” – idézi a crash.net Günther Steinert, a Haas csapatfőnökét. „Úgy gondolom, hogy boldog, de ha valaki óriási szerződést ajánlana neki, és ki akarná vásárolni a miénkből, ez a csapat pedig az élen levő páros (Ferrari vagy Mercedes) egyike volna, őrült lenne, ha nem fogadná el. Addig a napig, amíg ez megtörténik, nem akarok semmit sem mondani. Romain egy cool srác, és őszintén megmondom, ha esélye lenne világbajnokká válni egy másik csapattal, akkor őrült lenne nem megpróbálni.”



Steiner egy másik nyilatkozatban az újonc csapatoknak járó tesztlehetőségekről beszélt: a Haas mindössze nyolc napot tesztelhetett bemutatkozása előtt, akárcsak a mezőny többi, jóval tapasztaltabb istállója.

„Új csapatként lehetőséget akarnék arra, hogy pár nappal többet tesztelhessek a többieknél. Adjanak az újaknak egy három vagy több tesztnapra szóló kedvezményt, hogy a csapat jobban összeszokjon, így elkerülhetők a kis hibák, amelyek az elején sokszor nagy következményekkel járnak. Ez vágyálom, de tudom, hogy segített volna elkerülni a problémákat, melyek Kínában történtek” – mondta Steiner a motorsport.com-nak.

Ha már tesztről esett szó, a Haas vezetője leszögezte, ők nem fogják segíteni a Pirelli 2017-es felkészülését, egyszerű okból kifolyólag. „Sajnos nincs 2015-ös autónk. Csak 2016-os van, így nem vehetünk részt. De amúgy sem ugranánk a dologra, inkább arra koncentrálunk, amink most van. Még mindig sok mindent meg kell tanulnunk erről az autóról.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: