Mostanság úgy tűnik, ultimátumokkal, közös összefogással megírt levelekkel lehet a leghatékonyabban célt érni a Formula-1-ben. Csak az elmúlt néhány hét során a pilóták az F1 döntéshozási folyamatának megváltoztatását követelték a sport vezetőségétől, aztán nemrég a csapatfőnökök álltak ki egyhangúlag a korábbi időmérő-rendszer visszahozásáért, legutóbb pedig a Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery ragadt tollat - vagy inkább billentyűzetet -, és értesítette az FIA-t arról, hogy ha a Kínai Nagydíj utáni napig nem születik megállapodás a gumitesztekről, akkor annak ellenére is kénytelenek lesznek kivonulni az F1-ből, hogy 2019-ig övék az abroncsszállítói szerződés.
A Pirelli azt nehezményezte, hogy mivel a csapatok az eddigiektől teljesen eltérő viselkedésű gumikat szeretnének kapni 2017-re - amelyek ráadásul szélesebbek is lesznek a jelenlegieknél -, nekik már rég meg kellett volna kezdeniük a felkészülést az új kihívásra, aminek egy intenzív tesztelési program is a része. Az olasz cég néhány csapattal szóban megállapodott arról, hogy azok autóikkal segítik őket a gumifejlesztésre szánt 25 tesztnap során, ám ehhez módosítani kellett a tesztkorlátozásokra vonatkozó szabályokat, ami mostanáig nem történt meg.
A gumicég hétfő délután négy óráig adott haladékot az éppen gyűlést tartó Stratégiai Csoportnak és F1 Bizottságnak arra, hogy végre áldásukat adják a tervezetre, ezzel megakadályozva, hogy Hemberyék beteljesítsék kivonulási ígéretüket. A történet vége persze happy end lett, a Motorsport.com értesülései szerint mindkét szervezet találkozóján egyhangúlag elfogadták a gumitesztek számának drasztikus növelését az idei szezonban. A tervek szerint júliusban kezdődik majd a szélesebb, strapabíróbb abroncsok pályatesztje, de a pontos menetrend még kialakításra vár.