Noha a Haas két pilótája, Romain Grosjean és Esteban Gutierrez is szkeptikus azt illetően, hogy hol fognak végezni a Kínai Nagydíjon, ne vegyünk rá mérget, hogy a szezon első két futamához hasonlóan nem fogják megszorongatni a középmezőny elejét. A VF-16-ossal eddig egy-egy ötödik és hatodik helyet szerző francia pilóta elmondta, hogy az ellenfelek miért nem örülnek teljesítményüknek
„Teljes mértékben” - válaszolta Grosjean az Autosport azon kérdésére, hogy a Haas-t kritizálók hirtelen iriggyé váltak. „Két megközelítés létezik: az egyik a Claire Williams-féle, aki szerint az F1 számára nagyszerű egy új csapat érkezése. Ennek tetejébe egy amerikai gárdáról van szó, amely sikeres, új közönséget, egy hatalmas országot hoz magával.”
„Új csapatok is csatlakozhatnak majd, és biztos vagyok benne, hogy mindannyian örülnénk neki, ha 24, 26, 28 autó lenne a rajtrácson. Aztán ott vannak a többiek, akik csak azért irigykednek ránk, mert még nem érték el azt, amit mi. Azt mondják: ’A Ferrari által nyújtott alapokra építkeztünk, és nem így kellene lennie.’ Ugyan már…” - mondta Grosjean.
A francia úgy véli, hogy nem dolgozik többet a Ferrarival, mint anno a Mercedesszel, mint amikor a csillagosok a Lotusnak is erőforrásokat szállítottak, majd hozzátette, hogy milyen különbségek találhatóak a Ferrari és a Haas autója között. „Teljesen más filozófiáról van szó. Ha megnézed a szárnyakat, az oldaldobozokat és az orrkúpot, látható, hogy Haas-autóról van szó. Igaz, hogy sok elemet kapunk a Ferraritól, ami nagyon nagy segítség - de a gép többi részét a Haas készítette.”
„Mechanikai szempontból a felfüggesztés és a váltómű származik a Ferraritól, így ezt a filozófiát kell alkalmaznunk. Tavaly nagyon jól kezelték az abroncsokat, a mi autónk pedig idén bánik jól velük” - mondta Grosjean, majd elmondta, hogy annak ellenére, hogy a Haasnak bejárása van a Ferrari szimulátorába is, a májusi Monacói Nagydíjig nem tudnak átfogó munkát végezni.
„Esteban a múlt héten járt ott, én pedig nem, a kisebb források miatt. Kicsit komplikált a helyzetünk, mert ha egy mérnököt is elküldünk a szimulátorhoz, akkor a gyárban veszítünk időt” - tette hozzá a francia.