A tavaly szezon közben elért javulás után az idei idényt nagy reményekkel kezdte meg a Ferrari, nem titkoltan, sőt, határozottan azzal a céllal, hogy világbajnoki címet szerezzen. A téli tesztek során mutatott tempó is bizakodásra adott okot, ám az első két futam után maximum részeredményeknek örülhetnek az olaszok. Mindkét időmérőn viszonylag simán kikaptak a Mercedestől, majd bár a versenytempó meggyőzőnek tűnt, egy stratégiai mellényúlás, egy elrontott rajt és két technikai hiba miatt már most komolyabb ponthátrányt szedtek össze Vettelék - egy második és egy harmadik helyet tudnak felmutatni.
Több olyan pletykáról is hallani már, hogy kicsit "túlhúzták" a Ferrari-motort, hogy versenyképes legyen, amely a megbízhatóság rovására ment és az olasz La Gazzetta dello Sport is arról ír, hogy a megbízhatóság oltárán áldozott a trónkövetelő. A hírek szerint egyébként továbbra is a turbó okozza a fő problémákat, de valószínűleg leghamarabb Barcelonára érkezhet meg az új fejlesztés - ez egyrészt megbízhatóbb, másrészt erősebb lehet majd.
A Gazzetta szerint egyébként a bahreini fiaskó alaposan felbőszítette Sergio Marchionnét, a Ferrari elnökét és bár Maurizio Arrivabene a szezon előtt arról beszélt, hogy szereti ezt a fajta nyomást, most aligha érzi magát kényelmesen - az istálló részéről azt nyilatkozták a szezon előtt, hogy tragédia lenne, ha nem nyernének világbajnoki címet 2016-ban.
A Ferrari most plusz erőforrásokat vet be (gyakorlatilag minden létező lehetőséget kihasznál), hogy minél előbb elhárítsa a problémákat és megérkezzenek az új fejlesztések - Európára jó eséllyel megoldódhatnak a gondjaik és onnantól tényleg szoros versenyeket, jó világbajnokságot láthatunk. Kérdés, hogy addig mekkorára duzzad a ponthátrány, hiszen Sebastian Vettel, az istálló első számú pilótája már két futam után 35 pont lemaradásban van a vb-t vezető Nico Rosberggel szemben...