A címvédő istálló több mint 6000 kilométert tett meg az első és második barcelonai teszten, igazán látványos eredmények azonban elmaradtak, mivel a csapat egyáltalán nem használta a két legpuhább specifikációjú abroncsot, és lágy gumi is csak elvétve került az autóra – ezzel Nico Rosberg meg is futotta a tesztelés harmadik legjobb köridejét. A Mercedes szinte végig közepes abroncson tartózkodott a pályán.
Az Auto Motor und Sport ennek hátterére igyekezett rávilágítani. Mint kiderült, a Mercedesnek egyáltalán nem voltak szuperlágy és ultralágy abroncsai Spanyolországban. A Pirelli minden nap nyolc szett gumit biztosított a csapatok rendelkezésére. A Mercedes 60 szett közepes és mindössze 4 szett lágy abroncsot rendelt az olasz cégtől.
Paddy Lowe műszaki igazgató elárulta, a csapat úgy vélekedett, hogy a barcelonai pálya gyors kanyarjai miatt alkalmatlan a hamar elkopó ultralágy és szuperlágy abroncsok tesztelésére – való igaz, hogy az ultralágyat kifejezetten olyan utcai pályákra tervezték, mint Monaco vagy Szingapúr –, ráadásul az óriási, 19 futamnak megfelelő teszttávot ennyi idő alatt csak a közepes abroncsok fokozott használatával lehetett elérni. A nagy kilométerszám és a gyors körök hiánya tehát szorosabban összefügg egymással, mint elsőre tűnik.