DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

A Red Bullnál már ki sem mondhatják a Renault nevét

Helmut Marko szerint a Red Bull az év végére akár a konstruktőri harmadik helyre is felkapaszkodhat, hiszen látványos javulást vár a meg nem nevezett motorgyártójuk egyelőre gyengélkedő termékétől.

Érdekes jelenség, hogy a Milton Keynes-i istállónál idéntől egyre több pozitív és lelkesítő nyilatkozat hangzik el az autóikat meghajtó Renault motorjáról, pedig ugyanarról a gyártóról van szó, amelyről az elmúlt két szezon során tücsköt-bogarat összehordtak csalódottságukban.

Ám bizonyára emögött is egy jól átgondolt marketingstratégia áll, hiszen a Renault immár elenyésző mértékben profitál a partnercsapatuk hízelgéseiből, ugyanis a Red Bull erőforrásai immár nem a Renault, hanem a névadó szponzorrá előlépő TAG Heuer óragyártó nevét viselik. A felek közötti megállapodásban pedig - bizonyára a múltbéli mocskolódások miatt - az is szerepel, hogy a Red Bullnál immár nem is vehetik szájukra a francia cég nevét, ami látványosan kitűnik a csapattagok idén tett nyilatkozataiból.

Dppi_00115017_200



„Úgy tűnik, hogy a motorfejlesztést illetően a dolgok a helyes irányba haladnak, ám ahhoz még mindig időre lesz szükség, hogy áthidaljuk a lemaradást az élcsapatokhoz képest” - mondta az istálló tanácsadójaként ténykedő Helmut Marko, aki szerint a várható gyenge kezdés ellenére is előkelőbb helyen zárhatják a bajnokságot, mint 2015-ben.

„Már látom magam előtt, hogy a szezon első felében a Mercedes a kettős győzelmeket fogja halmozni, hacsak el nem tekernek valamit. Mögöttük a Ferrarit látom, majd pedig szoros csatát a Williams, a Force India, a Toro Rosso és a Red Bull között. A szezon közepétől kezdődően aztán a helyzetnek javulnia kell a motorunkat illetően, emiatt pedig hiszek benne, hogy a harmadik hely kivitelezhető lesz.”

A Red Bull a lehetséges legyőzői között egyelőre saját fiókcsapatát is számon tartja, de mivel a Toro Rosso a 2015-ös szezon végéről származó Ferrari-motorokat kap, azok a mezőny összes többi erőforrásával ellentétben egy lóerőnyit sem fognak fejlődni az idény során.

„El tudom képzelni, hogy a Red Bull előtt állnak majd az év kezdetén, talán egészen a szezon közepéig, mivel a motorerő tekintetében igen jelentős a különbség a két csapat között. Onnantól aztán az ő teljesítményük bizonyára visszaesik majd, hiszen a 2015-os motort nem lehetséges továbbfejleszteni” - beszélt Marko a Toro Rosso helyzetéről.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: