A mezőny tagjai közötti fizetéskülönbségek persze mindig óriásiak voltak, és bizonyára azok is maradnak. Egyes versenyzőknek szponzoráció után kell kajtatniuk, hogy megkapjanak egy-egy közepes ülést, miközben az élmezőnyben versengő kollegáik évente tízmillió eurókat tesznek zsebre szolgálataikért cserébe.
Ez utóbbival van igazán baj a Red Bull tanácsadója szerint, aki úgy véli, hogy a pilóták indokolatlanul kapnak csillagászati összegeket, amikor F1-es autót vezetni tulajdonképpen már nem is olyan nagy hőstett, mint a korábbi, egyesek által visszasírt években volt.
„A mai versenyzők egyértelműen túlfizetettek” - fogalmazta meg újabb karakteres véleményét Marko a Sport Bildben. „Két okból mondhatom ezt: az egyik, hogy napjainkban már nagyon kicsi a kockázata egy súlyos balesetnek vagy halálos tragédiának. A másik pedig, hogy a mai fiatalok, mint Verstappen vagy Wehrlein a jelenlegi autókkal könnyedén, különösebb erőfeszítés nélkül meg tudnak tenni 100 kört bármelyik pályán. Korábban még Vettelnek is meg kellett állnia pihenni, mert nem volt hozzászokva a nagy erőhatásokhoz, amik az autóban érték őt. Mindez azt jelenti, hogy az autókat könnyebb lett vezetni, így a versenyzőknek kevesebbet kell tenniük.”
Persze Helmut Marko ritkán mondhat valamit anélkül, hogy az ne kapjon rögtön egy ellenvéleményt is. Most osztrák kollegája, a Mercedesnél ténykedő Niki Lauda szólt közbe, aki szerint viszont semmi baj a fizetések összegével.
„Szó sincs arról, hogy a versenyzők túl sokat keresnének. Nem szabad elfelejtenünk, hogy a Formula-1 évről évre mennyi mindent elér, és hogy a pilóták milyen nagymértékben járulnak hozzá ehhez” - érvelt a másik szókimondó ex-pilóta.