DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Mi is történt pontosan ezzel az Ferrarival?

Bizonyára sokan látták már ezt a képet a kettétört F1-es Ferrariról, az internet népe most újból elővette, hogy kiderítse, igazi-e, és ha igen, mi is történt vele valójában.

Számtalan videó kering az interneten, melyek a „legsúlyosabb és legijesztőbb” F1-es baleseteket gyűjtik össze, egy részüket pedig ezzel a képpel illusztrálják - ha az „f1 ferrari crash” kulcsszavakat beírjuk a Google keresőjébe, szintén ezt kapjuk első találatként. Bizonyára az olvasók között is vannak olyanok, akik nem hisznek a szemüknek, és hamisítványnak gondolják a fotót, feltéve a kérdést: „hogyan törhet így ketté egy autó, miközben a pilóta sértetlen marad?”



A Reddit Forma-1-es fórumán most újra előkerült a téma, s noha számtalan spekuláció kering az esettel kapcsolatban, utánajártunk, mi is történhetett a csúnyán kettétört Ferrarival. A versenyzőt Federico Kroymans-nak hívják (ezért is áll a neve az akkori főszponzor helyén), aki a baleset idején a Ferrari és a Maserati holland importőreként dolgozott, szabadidejében pedig szívesen furikázott sportautókkal, de nem vetette meg az F1-es gépeket sem.

A kép a Ferrari Corse Clienti egyik bemutató eseményén készült 2004-ben, Laguna Secában. Kroymans a Ferrari 1999-es modelljét, az F399-est vitte el néhány körre, és beszámolók szerint a pálya nem túlságosan gyors, hatos kanyarjában veszítette el felette az irányítást, megközelítőleg 106 km/h-s sebességgel haladva. Egy, a helyszínen lévő szemtanú állítása szerint a pilóta túl korán lépett a gázra, ezért kitört alóla az autó, és a Ferrari jobb elejével a gumifalnak ütközött.

A becsapódás egyáltalán nem volt komoly, de az autó orra, és a cockpit egy része is egyben leszakadt. Vannak, akik azt mondják, hogy ez az autó volt az, amellyel Michael Schumacher súlyos balesetet szenvedett 1999-ben, Silverstone-ban, mások szerint Kroymans átalakítatta a modellt (ezt az érintett tagadta), mert magasságának köszönhetően másképp nem fért volna bele. A holland pénzember sértetlenül hagyta el az autót, és kis idő múltán már újra autóban ült, Ferrari 250 GTO-jának volánjánál…

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: