A Forma-1 résztvevői közül sokan attól tartanak, hogy a sportág kezd kétpólusúvá válni, és minden kérdésben a Ferrari, vagy a Mercedes szava lesz a döntő. Az erőviszonyokat jól mutatja, hogy mindkét gyártónak 4-4 csapat fog tartozni a holdudvarához a 2016-os szezonban, míg a Renault-nak csak kettő, a Hondának pedig egy partnere lesz jövőre.
A Red Bullnál sokat kritizálták a „nagyfiúkat” azért, mert kvázi az ő kezükben volt a jövőjük, de más kardinális kérdésekben sem volt gyakran egyetértés - az FIA ezért az elnök Jean Todtot, és az F1 85 éves irányítóját, Bernie Ecclestone-t bízta meg azzal, hogy javaslatokat készítsenek a sportág átalakítására, legyen szó költségcsökkentésről, motorokról, vagy az irányítási módszerekről.
Cyril Abiteboul, a Renault F1-es programját vezető mérnök úgy véli, ez azért volt helyes döntés, mert a sportágnak progresszívabbá kell válnia a jövőben. „Úgy vélem, ha haladóbb szelleművé akarjuk tenni a Forma-1-et, akkor egyes csoportok átalakítására van szükség, hogy ismét hatékonyan, és progresszívan tudjon működni” - idézte a francia szakembert az F1i.com.
„Ezzel együtt mindig megvannak a veszélyei is, hogy olyasvalaki kezébe kerül a hatalom, akinek részletes tervei vannak, legyen az egyéni, vagy közös megegyezésen alapuló. Én viszont nem gondolok senkire sem konkrétan. Ami viszont a Forma-1 egyensúlyát illeti, progresszívabbá kell válnia, mint amilyen, és ha ehhez egy kis diktatúra kell, akkor biztosan jobb lenne.”