Idén az a csúfság történt meg Németországgal, hogy 1960 óta először nem rendezhetett Formula-1-es futamot. A helyzet a két elsőszámú versenypálya, a Nürburgring és Hockhenheim szűnni nem akaró pénzügyi nehézségei miatt alakult ki, amely mellett egyikük sem tudta vállalni a 2015-ös futamot - ami egyébként a Nürburgringre esett volna a rotációs rendszerben. A pályák elégtelen költségvetéséhez pedig nagyban hozzájárul, hogy a rajongók az utóbbi időben már koránt sem látogatnak ki olyan nagy számban az F1-es hétvégékre, mint tették azt egy-két évtizeddel ezelőtt.
„Számomra is rejtély” - reagált Bernie Ecclestone a csökkenő érdeklődésre. „Nem tudom, mi siklott félre, de egyértelmű, hogy a németek már nem élvezik az F1-et.”
A FOM elnöke azt is felfedte, hogy ő segíteni szeretett volna a Nürburgringnek bennmaradni az F1-es körforgásban, de a pálya egy rossz döntéssel megpecsételte a saját sorsát.
„Amikor eladásra kínálták a pályát, én megegyeztem velük, hogy megveszem” - mesélte a Motorsport-Magazine weboldalnak. „De aztán megkerestek azzal, hogy kaptak egy másik ajánlatot, amiben 1-2 millióval többet kínáltak nekik. Az egészben az a legnagyobb butaság, hogy ezért a kétmillióért cserébe elveszítették azt az embert, aki 100 évre előre bebiztosíthatta volna az F1-et a pálya számára. Elég kiábrándító helyzet, de ez az oka annak, hogy elveszítettük a Nürburgringet.”
Hockenheim ugyan visszatér 2016-ra, továbbra is betartva a szerződését, ami kétévenkénti futamrendezésre kötelezi. Ám éppen emiatt a pálya nem tudja vállalni, hogy a köztes években is beugorjon, és ha rövid idő alatt nem születik más megoldás, akkor 2017-ben ismét kimarad a naptárból a Német Nagydíj. Ecclestone is ezt látja valószínűbbnek.
„Azt hiszem, biztosra vehetjük, hogy nem lesz verseny. A következő év rendben, mert arra van szerződésünk. Noha nem valami jó szerződés, de mégiscsak van” - szúrt azért oda végül még Hockenheimnek is.