Az új gumiszabály értelmében a csapatok maguk dönthetik el néhány megkötéssel, hogy a Pirelli által kijelölt három gumikeverék mindegyikéből mennyi garnitúrát használnak fel a hétvége folyamán – a nagydíjon adott 13 szett abroncsból 10 felett ők rendelkeznek. Igen ám, de kívánságukat már idejekorán le kell adniuk a Pirellinek: az európai versenyek esetében 8, az Európában kívüli futamoknál 14 héttel a nagydíjat megelőzően. Azaz a csapatoknak december 17-ig el kell dönteniük, milyen abroncsokat akarnak használni a márciusi Ausztrál Nagydíjig.
„Lényegében a szállítás miatt van így, valamint azt is észben kell tartani, hogy az összes csapat különböző kéréssel állhat elő, ezért a helyzet jócskán összetettebb, mint a korábbi. Ez a probléma” – magyarázta Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója az Autosport lapnak. „Amikor döntöttünk, tudtuk, hogy mit akarunk, de most változott a helyzet összetettsége és a gyártási folyamat, olyan szezont kell lefolytatnunk, amely különbözik az eddigiektől.”
„Ausztráliába mindig is hajóval szállítottuk le a gumikat már januárban, hogy márciusra odaérjen, és ne kelljen légi úton elvinnünk. Az új szabályok, melyek alapján a csapatok döntenek, azonban azt jelentik, mindent előbb kell elkezdenünk, hogy időnk legyen legyártani őket” – magyarázta Hembery.
Az Autosport azt is megtudta, mely három keverék lesz elérhető a 2016-os szezonnyitón az Albert Parkban: a közepes, lágy és szuperlágy abroncs. Utóbbit még sosem vetették be ezen a pályán. Az FIA hivatalosan holnap – a szabályok szerint egy héttel a határidő előtt – küld értesítést a csapatoknak arról, hogy ebből a három keverékből válogathatnak. Azt viszont csak két héttel a versenyt megelőzően hozzák nyilvánosságra, hogyan választottak az istállók.