DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

A Brawn GP lehet a példa a Red Bull előtt

Christian Horner szerint még nem késő, hogy megoldást találjanak a motorkérdésre, és a múltban is bebizonyosodott már az F1-ben, hogy az utolsó pillanatban is érkezhet a segítség.

2009-ben a Hondából lett Brawn játszotta el azt, hogy egy hónappal a szezonkezdet előtt még sem motorja, sem tulajdonosa nem volt a csapatnak, egy huszárvágással aztán Ross Brawn nevére vette a brackley-i alakulatot, és gyorsan megegyezett a Mercedesszel, hogy egy eredetileg Honda-erőforrás köré tervezett autóban a csillagosok motorja dohogjon a szezon során. A történet vége jól ismert, év végén ez a csapat hódította el mindkét bajnoki címet, hogy a gárda 2010-től a stuttgartiak gyári csapataként folytassa tovább.

A Mercedes most szintén ott van a „motor-saga” stáblistáján, de egyelőre nem tudni, kit milyen indítékok vezérelnek Brackley-ben a Red Bull felé, vagy attól távol. Azt Christian Horner is elismeri, hogy minden egyes nappal hátrányosabb helyzetbe kerülnek riválisaikkal szemben, de szerinte még van idő arra, hogy megmentsék a 2016-os évadot.



„Dietrich Mateschitz kezében van a döntés, noha az én feladatom a munka elkezdése, mihelyst megtudjuk, hogy milyen motorokat fogunk használni” - idézte Hornert a Motorsport.com. „Ebben a pillanatban azonban még nem tudunk semmit. Egyértelmű, hogy hátrányba kerültünk a többiekhez képest, de a Red Bullnál nagyon tehetséges emberek dolgoznak, és képesek leszünk túljutni a helyzeten. Mindenki motivált, és győzni akar, de sajnos nem tudjuk ott folytatni, ahol másfél évvel ezelőtt abbahagytuk.”

„Már október van, Milton Keynes-ben pedig mindenki tudni akarja, és tudniuk is kell, hogy mi lesz az RB12-essel. Mikorra szerettem volna a megoldást? Két héttel ezelőttre! Adrian Newey azt mondta nekem: ’Christian, hamarosan választ kell találnunk. Tudom, mi zajlik az autó első és hátsó részein, de azzal is tisztában kell lennem, hogy mi lesz középen.’ Észben kell tartani, hogy nem csak a motorról van szó, hiszen gondolni kell a hűtésre is, aminek befolyása van az oldaldobozok kialakítására, aztán ott van még a váltó hatása a hátsó kialakításra.”

Horner úgy véli, ha a Red Bull mégis a kiszállás mellett dönt, alternatív megoldást kell találniuk alkalmazottaik elhelyezésére. „Ha nem folytathatjuk a versenyzést, más utakat kell keresnünk. Milton Keynes-ben rengeteg tehetséges ember dolgozik, így máshol kell majd hasznosítanunk a szakértelmüket. Természetes, hogy a dolgozók aggódnak a jövőjük miatt, de mindig azt mondom nekik: ’Csak dolgozzatok tovább, és ne aggódjatok olyasvalamiért, ami nem a ti kezetekben van.’”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: