A Q1-ben folytatódott a Mercedesek uralma, az első körök után Rosberg vezetett Hamilton előtt, ám ahogy a riválisok átváltottak a lágy gumikeverékekre, az Ezüstnyilak egyre hátrébb kezdtek csúszni a rangsorban, így elővigyázatosságból mindketten kihajtottak még egy gyorskörre. Eredeti tervüket azonban nem akarták megbontani azzal, hogy ők is elhasználnak egy-egy lágy keveréket, így továbbra is a közepesekkel hajtottak ki, és precízebb kört futva ezzel is képesek voltak visszaállni az élre - ezúttal viszont már Hamilton végzett az élen.
A kiesők között végig ott tanyázott a két McLaren, akik csak a Manorokat tudták maguk mögött tartani, noha büntetésük tudatában talán nem is erőltették túl magukat. A házon belüli csatájukat mindenesetre Jenson Button nyerte, aki ezzel is csak 17. lett. Az utolsó kieső kilétére a legutolsó gyorskörig várni kellett, és végül Felipe Nasr Sauberjének kellett még búcsúzni az első 18 perces szakasz után.
A Q2 rögtön az egyik Ferrari elveszítésével kezdődött. Kimi Raikkönennek még egy mért kör teljesítésére sem maradt esélye, hiszen autója szokatlan hangokat kiadva megállt a pályán, így a finnek biztosan a mezőny sűrűjéből kell majd megkezdenie a futamot. A kér Mercedes már ekkorra is tisztességes köridőt állított fel, így őket nem zavarta meg a Raikkönen miatt belengetett piros zászló. A többiek nagy rohanásba kezdtek az utolsó percekben, amelyek végén Sergio Perez és a két Lotus is erős tempót mutatott a 4-6. helyek elfoglalásával. Kiesett azonban a másik Force Indiával Nico Hülkenberg, valamint Danyiil Kvjat, Marcus Ericsson és a büntetése miatt pályára sem lépő Max Verstappen.
A Q3-ban Hamilton igyekezett gyorsan egyértelműsíteni egyre hangsúlyosabb fölényét és már az első körök után négy tizeddel jobb tudott lenni Rosbergnél. Második nekifutásra ugyan mindketten képesek voltak jelentősen javítani, ám a különbség nagyjából ugyanaz maradt közöttük, a brit így megszerezte zsinórban 6., idei 10. rajtelsőségét, ami azt is jelenti, hogy a 2015-ös Pole Trófea már mindenképpen az övé lesz az év végén.
A gyári csapat mögött is kirajzolódott a Mercedes-motorok fölénye, hiszen három partnercsapatuk révén Valtteri Bottas, Romain Grosjean és Sergio Perez szerezték meg a 3-5. helyeket. Daniel Ricciardo lett a 6., megelőzve Felipe Massát, Pastor Maldonadót és Sebastian Vettelt, aki váratlanul nem tudott ott lenni a Mercedes közvetlen üldözői között. Grosjean öthelyes rajtbüntetést kap váltócsere miatt, így Vettel egy pozíciót előrelép a rajtrácson, de a Hungaroringen még győzelmet szerző Ferrari helyzete így sem nevezhető bíztatónak.
Az időmérő végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 01:47.197 |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 01:47.655 |
3 | Valtteri Bottas | Williams | 01:48.537 |
4 | Romain Grosjean | Lotus | 01:48.561 |
5 | Sergio Perez | Force India | 01:48.599 |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull | 01:48.639 |
7 | Felipe Massa | Williams | 01:48.685 |
8 | Pastor Maldonado | Lotus | 01:48.754 |
9 | Sebastian Vettel | Ferrari | 01:48.825 |
10 | Carlos Sainz Jr. | Toro Rosso | 01:49.771 |
Q2 | |||
11 | Nico Hulkenberg | Force India | 01:49.121 |
12 | Daniil Kvyat | Red Bull | 01:49.228 |
13 | Marcus Ericsson | Sauber | 01:49.586 |
14 | Kimi Raikkonen | Ferrari | - |
15 | Max Verstappen | Toro Rosso | - |
Q1 | |||
16 | Felipe Nasr | Sauber | 01:49.952 |
17 | Jenson Button | McLaren | 01:50.978 |
18 | Fernando Alonso | McLaren | 01:51.420 |
19 | Will Stevens | Marussia | 01:52.948 |
20 | Roberto Merhi | Marussia | 01:53.099 |