A jövő hétvégi Magyar Nagydíjra készülve Graeme Lowdon, a Manor csapatfőnöke úgy érzi, hogy keserű futam elé néz a Formula-1, miután elhunyt a mindenki által kedvelt Jules Bianchi. „Rengeteg barátja volt a paddockban, így az most egy búskomor hely lesz... De egyúttal versenyző is volt, így tudom, hogy azt szeretné látni, hogy a csapat folytatja, és a sportág is folytatja” – mondta a brit szakember.
Valóban egyértelműnek látszik, hogy a történtek rányomják majd bélyegüket a hungaroringi futamra, s az bizonyos, hogy valamilyen formában megemlékeznek majd az elhunyt versenyzőről. A legutóbbi halálos kimenetelű F1-es balesetek után, az 1994-es Monacói Nagydíjon Roland Ratzenberger és Ayrton Senna emlékére az első két rajtkockát üresen hagyták, s azokba egy osztrák és egy brazil zászlót festettek fel.
A rajongók több más megemlékezési formát is felvetettek az interneten: a Twitteren már tegnap elkezdett terjedni a kezdeményezés, hogy Jules Bianchi 17-es rajtszámát vissza kellene vonultatni, maradjon meg örökre az ő számának. Ilyesmire korábban még nem volt példa a Formula-1-ben, ám az is igaz, hogy a tavalyi volt az első olyan alkalom, hogy a versenyzők saját számokkal indulhattak – azaz Bianchi nem véletlenszerűen kapta a 17-est, hanem ő választotta magának.
Más motorsportokban viszont nem példátlan az ilyesmi, a NASCAR Modified Seriesben a halálos balesetet szenvedő Richie Evans 61-esét vonultatták vissza, és Dale Earnhardt 3-asát sem használták sokáig, míg a csapatfőnök Richard Childress unokája, Austin Dillon a csapathoz nem igazolt.
A labdarúgásban jóval gyakoribb jelenség a mezszámok visszavonultatása. Hogy csak néhány ismertebb példát hozzunk: a Benfica Fehér Mikós 29-esét, az Espanyol Dani Jarque 21-esét, a Legia Warszawa Kazimierz Deyna 10-esét, a Manchester City Marc-Vivien Foé 23-asát, a Ferencváros pedig Simon Tibor 2-esét vonultatta vissza a sportolók halála után.