A brit istálló és új motorpartnerük, a Honda összefogása nem épp a terv szerint halad, hiszen a csapat kétszer annyi sikertelen, befejezetlen futamot tudhat maga mögött, mint amennyi pontot szereztek az évad első nyolc futamán. A McLaren a hazai versenyén is mindössze a 17, és 18.-ik helyet foglalhatta el a rajtrácson, majd Jenson Button már a futam legelején kiesett, épp ezért a csapaton és a motorszállítón is egyre nagyobb a nyomás, hogy jobb eredményeket szállítsanak.
„A veszteségeket könnyű megítélni. A folyamatos és ismétlődő sikereiddel megteremtesz egy márkát, a McLaren számos futamgyőzelemmel és világbajnoki címmel rendelkezik, így egy kiváló név lett. Üzletileg ez kényes téma, mivel sok cég érdeklődik irántunk, azonban ezeken a szervezeteken belül lehetnek majd olyan emberek, akik megkérdezik az eredményeink hiányának okát. Úgy hiszem, hogy már nem várhatunk sokáig arra, hogy ismét eredményesek legyünk” – nyilatkozta Boullier.
Ám mikor Yasuhisa Arait megkérdezték arról, hogy mennyire érzi biztonságban a pozícióját a Honda motorprogramjának főnökeként, felhívta rá a figyelmet, hogy cégük egy hosszú távú stratégiát folytat: „Én magam akarom vezetni a programunkat. Ez egy hosszú távú projekt a Honda számára, szóval szükségünk van, és muszáj is versenyről versenyre és évről évre előrébb lépnünk.”
A lehetséges szponzorpénzeken felül úgy néz ki, hogy az év végén szétosztásra kerülő pénzt is elveszíti a McLaren, ha a jelenlegi pozícióban végez a világbajnokságban. Boullier elmondta, hogy a nyomás kezd elhatalmasodni a csapaton és a Hondán is, de ennek ellenére a kettejük közötti párbeszéd privát marad. „Minden nap elmondom Arai úrnak, hogy minél előbb sikeresnek kell lennünk. Mint minden egyes partneri megállapodásban, nálunk is titokban fog maradni az, hogy mi történik a színfalak mögött. Egy csapatként kell szembeszállnunk a világgal, a problémánk valódi, és semmit nem rejthetünk el, mivel az összes feltett kérdést már százszor feltették.”
„Ugyanúgy nyomást helyez ránk a Honda, mint mi rájuk, de mi talán többet, mint ők, mivel növelnünk kell a teljesítményünket. Ezt az autónk fejlesztéseivel és a mai motorokkal érhetjük, aminek jóval több, mint a fele a motorok teljesítményéből adódik. Mindenki tudja ezt, ők is, mi is, épp ezért ez az a terület, amire nyomást kell helyeznünk, ha fel akarunk zárkózni. Igaz, hogy van egy időzítési kérdés, mivel a Honda a Formula-1-ben van, de a legnagyobb üzlet az autók eladása, emellett pedig nyerni vagyunk itt. Szóval fontos, hogy egymáshoz igazítsuk a két projektet, amit már átbeszéltünk számos alkalommal.”