DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

„Egyesek csak azért panaszkodnak, mert nem nyernek”

Ez Jean Todt FIA-elnök véleménye, aki szerint semmi gond nincs sem a jelenlegi F1-es szabályokkal, sem az 1,6 turbó erőforrásokkal, habár ő mindig is jobban örült volna a négyhengeres motoroknak.

A jelenleg érvényes motorformulát az előző idény elején vezették be, és azóta rengeteg panaszt hallani mind a szurkolók, mind pedig néhány csapat részéről az F1-es autók hangtalanságára, a versenyenkénti 100 kg-os üzemanyaglimitre és a 100 kg/órás üzemanyag-áramlási sebességkorlátra vonatkozóan.

Todt azonban egészen másképpen látja a helyzetet. „Ha valaki most azt mondja nekem, hogy felejtsük el ezeket a motorokat, azt felelem neki, hogy nem ez a megoldás. Abban egyetértek, hogy túl drágák a mostani erőforrások, de mégis ezek a megfelelő erőforrások. Mint emlékezhetnek rá, az első beadvány, amit elfogadtam, még négyhengeres motorokról szólt, ám erre mindenki felháborodott, mondván, ’mi nem akarunk négy hengert’.  Kérdem én erre: ki nyert idén Le Mans-ban? A Porsche. Milyen motorral győztek? Négyhengeressel. Remélem, azt azért senki nem vitatja, hogy a Porsche egy jó márka és egy jó sportmárka” – tett rá egyértelmű utalást az FIA-elnök, hogy talán mégiscsak jobb lett volna az F1-nek is kitartani az eredeti elképzelés mellett.



„Azt hiszem, többet kellene erről beszélnünk egymással. Mindannyian kollektív felelősséggel rendelkezünk a tekintetben, hogy tájékoztassuk egymást: nekem, az én embereimnek, a csapatoknak és a médiának is. Úgy kellene együtt dolgoznunk nekünk, mint egy csapatnak, mert a motorsport nemcsak a versenyistállókból áll, mindannyian részesei vagyunk ennek a sportnak” – fejtette ki Todt, aki a Ferrari korábbi csapatfőnökeként jól tudja, mindig az „sír”, aki nem nyer, és ez teljesen független az éppen hatályos szabályoktól. 

„Mostanában sokaktól hallani, hogy ’nem szeretek még itt versenyezni, mert minden az üzemanyag-fogyasztásról, a fékekről és a gumikról szól’. Az első év, amikor csapatfőnök voltam, 1993 volt, és már akkor, nekünk is megvolt a magunk baja a fékekkel, a gumikopással és a fogyasztással. Szóval ez nem egy újszerű jelenség, de ettől függetlenül persze azért foglalkoznunk kell vele. Ha az lenne a kérés a csapatok részéről, hogy lehessen mondjuk 5 kg-mal több üzemanyagot használni a versenyeken, nekem nem lenne vele semmi problémám. De jelen pillanatban van néhány megkeseredett pilóta a mezőnyben, akit ha megkérdezel, hogy boldog-e, azt fogja felelni, hogy nem az. Ha viszont őszinte csevejbe elegyedsz vele, be fogja vallani neked, hogy valójában nem a szabályok miatt nem boldog, hanem egyszerűen azért, mert nem ő nyer” – szúrt oda a panaszkodó pilótáknak a francia. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: