DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök
F1

"50 rajthelyes büntetésnél nem könnyű vidámnak maradni"

Jenson Button számára csak a vizes pálya okozott némi örömet az F1-es időmérő első szakaszában - szerinte ha az időjárás végig változó lett volna, akár a Q3-ba is be tudott volna jutni.

Amíg Fernando Alonso kincstári optimizmussal tekint McLarenes jövőjére, Jenson Button csendes beletörődéssel veszi tudomásul, hogy 25 rajthelyes büntetése következtében az utolsó helyről fog rajtolni vasárnap, a verseny elején pedig kénytelen lesz 10 másodperces stop/go-büntetést is letölteni majd. Ha az autó nem teljesít jól, legalább szórakozzon jól az ember – Button pont ezt tette a Q1 változó körülményei között.



„Én voltam az első, aki átszelte a célvonalat, így a többieknek több idejük volt arra, hogy javítsanak a száradó pályán. De legalább élveztem – amíg a pálya nedves volt, jól mentem, viszont amikor elkezdett száradni, csak annyit tudtam tenni, amennyi kitelt az autó képességeiből. Úgy vélem, ha változóak maradtak volna a körülmények, jó esélyünk lett volna a Q3-ban végezni. Arra gondoltam, hogy Fernandóval jót csatázhatunk vasárnap, de eltérő büntetést kaptunk, így ez sem fog megtörténni. Ez nem az én hétvégém eddig” – konstatálta a szomorú valóságot 2009 világbajnoka, aki Twitterén is hangot adott annak, mennyire élvezte a Q1-et.

 Eric Boullier mintha szomorúbbnak tűnt volna az időmérő után: „Amikor annak tudatában kezdesz el egy időmérőt, hogy összesen 50 rajthelyes büntetést fogunk kapni, nem könnyű vidámnak maradni. De a McLaren-Honda egy olyan csapat, amely komoly összetartó erővel rendelkezik. Annak ellenére, hogy a versenyt a mezőny végéről kezdjük majd, és hogy még a versenyen is ki kell állnunk, van miért boldognak lennünk. Az tény, hogy az aerodinamikai módosításaink előrelépést jelentettek, és a későbbiekben ezt világbajnoki pontokra válthatjuk majd. De ez nyilvánvalóan nem holnap fog megtörténni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: