DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
F1

A Red Bull már a 2017-es esélyeket latolgatja

A Milton Keynes-i F1-es csapat első embere szerint a jelenleg tárgyalás alatt álló 2017-től érvényes szabályok jelenthetik a megoldást a Red Bull szenvedéseire. Nem jó, hogy ennyit számít a motor – szerinte.

Christian Hornernek, a Red Bull csapatfőnökének nincs könnyű éve: miután a tavalyi évben az F1 abszolút élcsapatából másodhegedűssé váltak a Mercedes mögött, idénre még rosszabb lett a helyzet, hiszen a legnagyobb jóindulattal is csak a középmezőny legjobbjának nevezhetjük az osztrák istállót.

Tavaly legalább a futamgyőzelem összejött a Red Bullnak az év első harmadában, majd később még kétszer (mindannyiszor Daniel Ricciardónak köszönhetően), idén viszont egyelőre a dobogóra sem volt igazán esélyes az istálló, a legnagyobb sikerüket még Monacóban érték el, ahol a 4-5. helyen sikerült befejeznie a versenyt a két autónak.

kvjat_melb_1



Christian Horner csapatfőnök azonban úgy véli, hogy erről a legkevésbé sem ők tehetnek – ahogy annak korábban is többször hangot adott már, a Renault erőforrásait téve felelőssé a gyenge produkcióért. Most azonban más szempontból közelítette meg a dolgot, nem csupán a Renault-t hibáztatva, hanem egyúttal az F1 mai rendszerét is, mely túlságosan a motorokra helyezi a hangsúlyt:

„A három fő alkotóelem, az erőforrás, a karosszéria és a pilóta közül szerintem az elsőn van a hangsúly. Még ha a karosszéria és a pilóta megfelelő is, ez nem kompenzálja az erőforrásból fakadó hátrányt, mely jelentős, és nehéz rajta túllendülni” – mondta Horner, aki abban bízik, hogy a közelgő új szabályváltozások véget vetnek majd a Red Bull szenvedéseinek:

„Azt hiszem, hogy a 2017-ről szóló tárgyalások végül azt eredményezik, hogy a karosszéria sokkal többet fog majd számítani. Ez szerintem jó dolog, és bízom abban is, hogy idővel közelebb kerül egymáshoz az egyes motorok teljesítménye.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: