A 16. Malajziai Nagydíj zajlik jelenleg Sepangban, a Hermann Tilke által tervezett pálya 1999-ben került be a versenynaptárba, az utolsó előtti helyszínként. A következő évben a szezonzárót tartották ugyanitt októberben, 2001-ben viszont Malajzia a naptár második helyére került, egyetlen kivételtől eltekintve (2010-ben a harmadik állomást jelentette) azóta is ott maradt. A pálya vezetősége jelenleg tárgyal Bernie Ecclestone-nal szerződésük hosszabbításáról, egyik célkitűzésük pedig az, hogy a versenyt újból ősszel tartsák. A MotoGP maláj futamát is ebben az időszakban, októberben rendezik.
„Szeretnénk elérni, hogy az F1-et az év későbbi részében tartsák, nekünk több idő jusson, hogy promótálhassuk az eseményt, a bajnokság pedig izgalmasabbá váljon addigra” – idézi a gpupdate.net Razlan Razalit, a pálya főnökét. „A múltban szintén a szezon végén kaptunk helyet, és ebben reménykedünk most is.”
Razali már korábban is beszélt arról, nem szeretnének az egyre növekvő számú villanyfényes futamok sorába beállni. Ezt erősítette meg most is. „Nappal jobban néz ki a pálya, és jobb a hangulata is. Sok a zöld, a kavicságy. Az érzés olyan, mint egy valódi versenypályán” – igyekezett érvekkel alátámasztani álláspontját.