DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Bakkerud ralikrossz-történelmet írt

Bár a vadonatúj Ford Focus RS RX még csupán ötször állt rajthoz, máris megszerezte első futamgyőzelmét a FIA Rallycross Világbajnokságon. A gyári támogatással versenyző Hoonigan Racing Division pilótája, Andreas Bakkerud vasárnap elsőként száguldott át a célvonalon a 13-as rajtszámú Ford Focus RS RX géppel a norvégiai Hellben.

A hétvége tökéletesen alakult Bakkerud számára, aki már azzal is történelmet írt, hogy a FIA Rallycross Világbajnokság történetében elsőként nyerte meg mind a négy időmérő kört egy hétvégén belül. Ezután Bakkerud az elődöntőben is nyert, majd pedig az első hazai győztesként zárta a norvégiai futamot. 

Bakkerud05NOR16cm422



“Őrület, hogy sikerült a hazai pályán győzelmet aratnunk! Az egész csapatra büszke vagyok!” nyilatkozta Bakkerud a verseny után. “És ez még csak az ötödik futamunk volt! Teljesen fel vagyok pörögve, és boldog vagyok, hogy egy ilyen remek csapat tagja lehetek. Szeretnék minden partnerünknek hatalmas köszönetet mondani!”

A Ford Focus RS RX a Ford Performance, az M-Sport és a Hoonigan Racing Division közös fejlesztésével született. Bár az autók tesztelésére viszonylag kevés idő jutott a norvégiai győzelem előtt, és túl sok versenytapasztalat sincs még velük kapcsolatban, mégis ez volt immár a negyedik alkalom, hogy a Szupergépek egyike bekerült a 2016-os szezon eddigi öt futamának döntőjébe. Az autó első dobogós helyezése a Hoonigan Racing Division versenyzője, Ken Block nevéhez fűződött Hockenheimben, a versenysorozat második fordulójában.

Bakkerud05NOR16cm204

“Már a kezdettől fogva az volt a célunk, hogy a Focus RS RX versenyképes legyen a rallycrossban. Az M-Sport és a Hoonigan Racing Division támogatásával magabiztosan kezdhettünk neki a tökéletes sportautó megalkotásának,” mondta el Dave Pericak, a Ford Performance globális igazgatója. “Az, hogy mindössze öt futam után máris elkönyvelhetünk egy győzelmet, fényesen igazolja a műszaki koncepció helyességét, valamint keményen dolgozó mérnökeink, szerelőink és tervezőink elkötelezettségét. Büszkék vagyunk az elért eredményre, és izgatottan várjuk az évad további futamait!”

Ken Block második lett az első két időmérőn, ám műszaki okok miatt fel kellett adnia a küzdelmet az elődöntőben. A Hoonigan Racing Division és a Focus RS RX versenygépek legközelebb július 1-3. között állnak rajthoz a svédországi Holjes MotorStadion versenypályán.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: