A piac legkelendőbb kisautója, a Fiesta* mellett megjelenő KA+ izgalmas, új alternatívát kínál az európai vásárlók számára, akik stílusos, gazdagon felszerelt és kiváló minőségű kisautót keresnek.
“A Ford történetében sok praktikus, gazdaságos és élvezetesen vezethető kisautó szerepelt már,” nyilatkozta Jim Farley, a Ford Motor Company ügyvezető alelnöke és a Ford Európa, Közel-Kelet és Afrika elnöke. “A KA+ is hű marad ehhez a hagyományhoz: kompakt karosszériája rengeteg értéket rejt, s az autó élvezetes menetdinamikát kínál, nem beszélve a kategória legtágasabb első fejteréről és hátsó lábteréről.”
Bőséges hely öt utas számára
A vadonatúj Ford KA+ egy ötajtós ferdehátú, amely a Ford globális kisautó-padlólemezére épül. Bár az új modell hossza 4 méternél is kevesebb, a kabinban öt ember is kényelmesen elfér.
A KA+ valamivel rövidebb, viszont 29 mm-rel magasabb a Fiestánál. Az autó átgondolt kialakítású kabinjában úgy helyezték el az üléseket, az ajtópaneleket és a tetőburkolatot, hogy a kategória legnagyobb, 1.002 mm-es első fejtere, valamint 896 mm-es hátsó lábtér és 1.335 mm-es hátsó csípőtávolság várja az utasokat. A tágas utastérben egy két méter magas vezető mögé is be tud ülni egy 2 méter magas utas.
A KA+ kimagasló mindennapos használati értéket kínál: a csomagtér 270 literes – vagyis elfér benne két nagyméretű bőrönd –, a hátsó ülések 60/40 arányban dönthetők, az apróbb tárgyakat pedig az utastérben elhelyezett 21 tárolórekesz várja.
A rakodóhelyek közt a műszerfal középső részébe épített MyFord Dock megtalálható, ami az utasok telefonjainak és navigációs eszközeinek tárolására, rögzítésére és töltésére szolgál; emellett az első ajtózsebek is kifejezetten praktikusak, hiszen elfér bennük egy 1,0 literes és egy 0,6 literes palack, valamint egy kisméretű esernyő is. A műszerfal végébe épített rejtett tárolórekesz csak a vezetőoldali ajtó kinyitása után válik hozzáférhetővé, így az értékesebb tárgyak könnyen elrejthetők a kíváncsi pillantások elől. A vezető és az első utas üdítőit két pohártartó várja, amelyek az első és a hátsó üléssorból egyaránt könnyen elérhetők.
A Ford legújabb formanyelvével megalkotott stílusos, arányos karosszéria egyik jellegzetes eleme a nagyméretű, hátranyúló fényszórókkal övezett magas, trapéz alakú hűtőrács. Minden KA+ modellen krómozás díszíti a hűtőrácsot, a karosszéria színére fényezett lökhárítókat, a kilincseket és a külső tükörburkolatokat. A kétrészes, fekete betéttel díszített hátsó kialakítás kifejezetten az európai modellek mintájára készült, és elemei egy kisebb sebességű ütközés után olcsón cserélhetők.
A műszerfalat mutatós, szemcsés felületű anyag borítja, és a kabin burkolatai tartós, modern hatású textilből készülnek, ami stílusos, sötét faszén-árnyalatban pompázik. Az utasok által gyakran megérintett és jobban látható részeken – például a belső kilincseken, a középkonzol kapcsolóin és a szellőzőnyílásokon – elegáns krómberakások láthatók.
Fürge és takarékos hajtáslánc
A vadonatúj KA+ leegyszerűsített motorkínálatában egy takarékos, új 1,2 literes Duratec benzinmotor szerepel. A 85 lóerős változatban megrendelhető erőforrás ugyanabból a motorcsaládból származik, mint a Fiesta 1,25 literes blokkja, és teljesítményét, üzemanyag-fogyasztását és károsanyag-kibocsátását kettős független változó szelepvezérlés javítja.
Az ötfokozatú manuális sebességváltóval összekapcsolt 1,2 literes motort úgy hangolták, hogy simán és gyorsan adja le teljesítményét, forgatónyomatéka pedig széles fordulatszám-tartományban rendelkezésre álljon, hogy az autó a városban és az országúton egyaránt könnyed és kellemes vezetési élményt biztosítson.
Az üzemanyag-fogyasztást tovább mérsékli a motor optimális kalibrálása, az alacsony súrlódású motorolaj használata, valamint a visszatápláló töltés, ami ‘ingyen’ energiával tölti az akkumulátort, amikor az autó szabadon fut vagy fékez.
A csekély gördülési ellenállású gumiabroncsok és a fejlett aerodinamikai megoldások – például az alsó első légterelő és a hűtőrács-nyílások optimális kialakítása – több mint 200 órányi szélcsatorna-teszt során nyerték el végső formájukat, hogy tovább javítsák az autó hatékonyságát. Mindkét motorváltozat CO₂-kibocsátása 114 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 5,0 l/100 km.**
Fürge, élvezetesen vezethető és kényelmes
A vadonatúj KA+ modellt úgy fejlesztették ki a Ford mérnökei, hogy az autó agilis, élvezetes menettulajdonságai megfeleljenek az európai vásárlók elvárásainak.
A dinamikus teljesítmény érdekében a KA+ egyedi futómű-beállítást kapott, és a mérnökök az új változat jellemzőihez hangolták az egyes szerkezeti elemeket, például a rugókat és a lengéscsillapítókat, a hátsó csatolt lengőkar tengelyét, a fékbetéteket és a gumiabroncsokat, valamint újratervezték az első segédkeretet.
A KA+ Elektronikus Szervokormányának egyéni hangolása az európai igények szerint történt, így a gyorsabban reagáló kormány csupán 2,6 fordulatot tesz meg a két végállás között. A sebességfüggő rásegítésnek köszönhetően kis sebességnél a volán kisebb erővel fordítható el, gyorsabb tempónál pedig jobb visszajelzést ad, így a zsúfolt belvárosokban könnyű manőverezni az autóval, nyílt úton pedig igazi élvezet a vezetés.
Az európai vásárlóknak szánt modellek 47 százalékkal merevebb első stabilizátort kapnak, mint az ázsiai és dél-amerikai piacra szánt változatok. A kisebb mértékű oldaldőlés érdekében a szabad magasság 10 mm-rel csökkent.
Az európai útviszonyokhoz és vezetési szokásokhoz illő kényelem és kifinomultság érdekében egy intenzív fejlesztési program keretében minimumra mérsékelték a szélzajt, a gördülési zajt és a hajtásláncból a kabinba szűrődő zajokat:
- Javított ajtótömítések
- Fiesta-specifikációjú hidraulikus motorbakok a rezgések elnyelése és a fokozott ütközésvédelem érdekében
- Kiegészítő hangszigetelés a motortérben, az A-oszlopokban és az ajtókban
- Új hátsó futómű bekötés
- Szélterelő lapocskák a külső tükörburkolatokon a rezonancia elkerülésére
Ezután következett az autó finomhangolása a Ford belgiumi Lommel tesztlétesítményében, majd egy átfogó tesztprogram Európa közútjain, hogy a KA+ kifogástalan kényelemmel és kellemes vezetési élménnyel kényeztesse a vásárlókat. Az autó a kategória legalacsonyabb zajszintjével működik, hiszen még durva útfelületen is csupán 73 decibel terheli a bent ülőket 80 km/órás tempónál.
A mérnökök alaposan átdolgozták a KA+ karosszériaszerkezetét, hogy megfeleljen az európai biztonsági előírásoknak. A fokozott ütközésbiztonság és a gyalogosbiztonság érdekében több mint 8.000 órányi számítógépes törésszimulációt futtattak le, és az autó egy teljes körű törésteszt-programot is teljesített.
Az ütközésbiztonságot fokozza, hogy a KA+ karosszériájának közel 50 százaléka nagy szilárdságú acélból készül, beleértve a padlót, az első és hátsó váznyúlványokat, az ajtóoszlopokat, az első lökhárító belső rúdját, valamint az ajtók oldalütközés elleni védelmét.
A biztonsági alapfelszereltség része a hat légzsák, valamint az Abroncsnyomás Ellenőrző Rendszer, amely fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha valamelyik gumiabroncsban jelentős nyomásvesztés tapasztalható.
Gazdag alapfelszereltség
A 85 lóerős benzines motorral szerelt modellhez alapfelszereltségként jár:
- Manuális klímaberendezés
- SYNC hangvezérlésű kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszer AppLink funkcióval, aminek segítségével számos okostelefonos alkalmazás kezelhető hangvezérléssel
- Ford MyKey, aminek segítségével az autó tulajdonosa korlátozhatja a végsebességet és az audiorendszer hangerejét, valamint megakadályozhatja az autó biztonsági rendszereinek kikapcsolását. A MyKey ideális megoldás a szülők számára, amikor odaadják az autót a fiatal és gyakorlatlan vezetőknek
Minden KA+ modell bőséges alapfelszereltséget kínál, amelyben megtalálhatók az első elektromos ablakemelők és a motoros tükörmozgatás, a távirányítós központi zár, az Elektronikus Stabilitásvezérlés, a Hegymeneti Elindulássegítő, a Sebességkorlátozó és a Ford Easy Fuel rendszer is.
A vásárlók számos további opció közül választhatnak, így autójukhoz elektronikus vezérlésű klímaberendezést, bőrborítású kormánykereket, sebességtartó automatikát, első ülésfűtést, DAB audiorendszert, tolatóradart, hátsó elektromos ablakemelőket, fűthető és motorosan behajtható külső visszapillantó tükröket, sötétített üvegezést és 15 colos könnyűfém keréktárcsákat is rendelhetnek.
“Egy kompakt autó ma már nem jelent kompromisszumot,” jelentette ki Darren Palmer, a Ford Európa kisautó-termékcsaládjának igazgatója. “Szemet gyönyörködtető stílusával, bőséges térkínálatával, fejlett technológiáival és kifinomultságával a vadonatúj KA+ ugyanolyan magas színvonalat kínál, mint amit európai vásárlóink már megszoktak kompaktjainktól, vagyis a Ford Fiesta, a B-MAX és az EcoSport modellektől.”