DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Rekord félévet zárt a Lexus Európában

A Lexus Europe több mint 36 000 darab gépkocsit adott el az idei év első hat hónapjában: minden idők legjobb első féléves eredménye 16 százalékkal haladta meg 2015 azonos időszakának teljesítményét.

Az értékesítési siker oszlopai az új generációs RX (+123% a tavalyi év első félévéhez képest), valamint a többi újonnan bevezetett modell: az LX, az ES és az RC voltak. A térségen belül kiegyensúlyozott növekedést mutatott a márka, amely több piacon, így Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Spanyolországban, Belgiumban, Írországban, Lengyelországban és Ukrajnában is számottevő fejlődést könyvelhetett el. Kiemelkedő eredmények születtek Oroszországban, ahol a márka 2,8 százalékponttal 14,4 százalékra növelte piaci részesedését 2016 első félévében. Hazánkban a márka 17,5%-al növelte értékesítéseit, amivel megőrizte piaci pozícióját.

Lexus_NX_3



A Lexus Europe 36 405 darab gépkocsit adott el az idei év első hat hónapjában. Ez 16,4 százalékkal haladja meg a 2015 első félévében regisztrált eredményt, ráadásul mindezt egy olyan prémium piacon, amely ennél lassabb mértékben (12%) gyarapodott.

„Az elmúlt néhány év során nem csupán teljesen megújult a Lexus modellkínálata, de olyan, vadonatúj típusokkal is gyarapodott, mint az NX vagy az RC. A Lexus továbbra is magasan a legnagyobb prémium hybrid gyártó világszerte és Európában. Ez stabil alapokat teremt ahhoz, hogy a jövőben tovább növelhessük eladásainkat.” –avat be Alain Uyttenhoven, a Lexus Europe vezetője.

Lexus_RC_1

A vadonatúj, negyedik generációs RX rendkívül kedvező fogadtatásban részesült, a modell eladásai több mint megkétszereződtek (+123%) 2016 első félévében, elérve a 8815 darabot. Mindent összevetve 12 689 eladott darabbal az NX volt a Lexus palettájának legkeresettebb tagja, megőrizve a 2015-ös piaci bevezetéskor mutatott, erőteljes lendületét. A 2016 elején bevezetett RC kupé szintén erősen indított, az első félévben máris 972 darabot adott el belőle a márka. A keleti piacokon az új LX (3067 db, +143% 2015. első félévéhez képest) és a frissített ES (986 db, +19%) bizonyult az eladások motorjának.

Lexus_LC_1

Nyugat-Európában a Lexus eladásainak 98 százalékát testesítik meg a hybrid modellek. A keleti piacokkal együtt a Lexus Europe eladásainak mintegy kétharmadát teszik ki a hybridek (23 021 darab, +12%.) A legnépszerűbb hybrid típusok az NX 300h (8 788 db), az RX 450h (4 715 db), a CT 200h (4 452 db) és az IS 300h (3 182 db.) A Lexus Europe által lefedett régió minden térségében komoly gyarapodást könyvelhetett el a márka. Húsz százalékot meghaladó növekedést regisztráltak Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Spanyolországban, Lengyelországban, Közép-Európában (Magyarország, Cseh Köztársaság és Szlovákia), a balkáni térségben, Belgiumban, Írországban és Izlandon. Oroszországban a Lexus eladásai 17 százalékkal emelkedtek, miközben a prémium szegmens összességében 6 százalékkal zsugorodott. 2016 első félévében összesen 11 089 autót adott el itt a Lexus, amely ezzel az orosz prémium piac 14,4 százalékát (+2,8 százalékpont) tudhatja magáénak. Jelen pillanatban Ukrajna a Lexus Europe legdinamikusabban növekvő nemzeti piaca (+256%; 3,2 százalékponttal 8,9 százalékra emelkedett piaci részesedés.)

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: