DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 6. szerda
Egyéb

Nem a szépsége miatt fogjuk szeretni!

A korábbinál merevebb karosszéria és az áthangolt futómű jobb egyensúlyt, ezáltal még élvezetesebb vezethetőséget kínál. Ugyanakkor a 2017-es Nissan GT-R Nismo a mindennapok során is tökéletesen megállja a helyét.

nissangtrnismo2017b



Miután a Nissan GT-R már korábban megújult a 2017-es modellévre, várható volt, hogy hamarosan a Nismo is követi őt a sorban. Így is történt, a Nürburgringi 24 órás autóverseny nyitónapján a japán autógyár leleplezte az alaposan átfésült csúcsmodellt.

nissangtrnismo2017a

Természetesen a Nismo változat aerodinamikailag optimalizált karosszériáján is megjelent s sötét-króm fényezésű Vmotion hűtőmaszk, mely több levegőt gyűjt be az eddiginél, anélkül, hogy rontaná a kocsi légellenállását. Emellett megerősítették a motorháztetőt, hogy rendkívül magas sebességnél se deformálódjon, illetve a lökhárító szintén merevebb lett a szénszálas lemezeknek köszönhetően. Az alsó spoiler ráadásul nagyobb leszorító-erőt termel az első tengelyre, hozzájárulva a Nismo kiváló kezelhetőségéhez.

nissangtrnismo2017c

Az áttervezett karosszériának hála, a mérnököknek lehetőségük volt a futómű továbbfejlesztésére is, mind a lengéscsillapítókat, mind a stabilizátorokat és rugókat áthangolták, ezzel is javítva a GT-R Nismo menetdinamikai képességeit. Jellemző az autó képességeire, hogy a Nissan büszkén hangsúlyozza, hogy az új verzió kanyarodási képessége, illetve szlalomozásban elért időeredménye két százalékkal jobb az elődjénél.

nissangtrnismo2017e

A kézzel készített VR38DETT motor csúcsteljesítménye változatlan maradt, a 3.8 literes, duplaturbós V6-os egység 600 lóerő leadására képes 6800-as fordulatszámnál, maximális nyomatéka pedig 652 Nm (a 3600-tól 5600-ig tartó tartományban). Mindezeken túl áttervezték a műszerfalat, a volánt immár Alcantara borítja, a szerencsés pilóta és az utasa pedig Recaco sportülésekben foglalhat helyet. A középkonzolt ugyanakkor egyszerűsítették, a nyolc colos érintőképernyő funkciói az új Display Command kezelőrendszer segítségével is előhívhatók, a kijelző tapogatása nélkül.

nissangtrnismo2017g

Az összkerék-hajtású Nissan GT-R Nismo négyféle fényezéssel választható, ám a lényeg sokkal inkább az, hogy kanyargós hegyi úton és a mindennapok során egyaránt kiemelkedő vezetési élményt nyújt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: