Az IONIQ a legelső olyan gépkocsi a világon, amely három különböző, részben vagy teljesen elektromos hajtásláncot kínál, és ezáltal mindenki számára elérhetővé teszi a nulla vagy csekély károsanyag-kibocsátású közlekedést.
Az IONIQ Hybrid és Plug-in hybrid modellek ugyanazt az új 1.6 GDI ’Kappa’ közvetlen befecskendezéses, négyhengeres benzinmotort alkalmazzák, amely kategóriaelső 40 százalékos termikus hatásfokot kínál, legnagyobb teljesítménye 105 LE, maximális forgatónyomatéka pedig 147 Nm. Az erőforrást kifejezetten hibrid felhasználásra hangolták, s egy élénk és közvetlen gázreakciókat biztosító, finoman kapcsolható hatfokozatú duplakuplungos sebességváltó csatlakozik. Ez az erőátviteli egység fontos megkülönböztető jegye az IONIQ-nak, amely így a versenytársaknál jóval dinamikusabb vezetési élményt kínál. Ugyanakkor a benzinmotorhoz csatlakozó villanymotor lehetővé teszi, hogy a jármű tisztán elektromos üzemben haladjon, egyúttal késlekedés nélküli nyomatékkifejtéssel biztosít fokozott menetdinamikát.
Az IONIQ Hybrid villanymotorja 32 kW (43,5 LE) maximális teljesítményre képes, legnagyobb forgatónyomatéka 170 Nm, és a hátsó ülések alá beépített, 1,56 kWh kapacitású lítium-ion polimer akkumulátor táplálja. Az 1,6 literes GDI aggregáttal párosítva az IONIQ Hybrid hajtáslánca 103,6 kW (141 LE) rendszerteljesítményre és akár 265 Nm összesített nyomatékra képes, ami 185 km/óra végsebességet tesz lehetővé. A megcélzott CO2-kibocsátási érték akár 79 g/km (vegyes ciklus szerint).
Az IONIQ Plug-in hálózatról tölthető hibrid modell vezetője több mint 50 kilométeres elektromos hatótávolsággal számolhat, hála a nagykapacitású (8,9 kWh) lítium-ion polimer akkumulátornak. A 45kW (61 LE) teljesítményű villanymotor és az 1,6 literes, négyhengeres GDI ’Kappa’ erőforrás megcélzott CO2-kibocsátási értéke 32 g/km.
Az IONIQ Electric 28 kWh kapacitású lítium-ion polimer akkumulátora több mint 250 kilométeres, tisztán elektromos hatótávolságot biztosít (becsült érték). A villanymotor azonnal rendelkezésre álló nyomatéki csúcsa 295 Nm, a legnagyobb elérhető motorteljesítmény 88 kW (120 LE), amely az egyfokozatú, fordulatszám-csökkentő erőátviteli egységen keresztül akár 165 km/óra sebességre gyorsítja a gépkocsit. A vadonatúj Hyundai IONIQ modellcsalád a Genfi Autószalonon, március elsején délelőtt 10:30 órakor tartja világpremierjét. A Genfi Autószalonon tartandó sajtókonferencia élő internetes közvetítése megtekinthető a következő címen: https://livestream.com/HyundaiEurope/GIMS2016