DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Egyéb

Egyszer talán medve lesz belőle

Most még csak „látomás”, de egyszer talán medve lesz belőle.

skodavisions_1



A Škoda az elmúlt egypár évben alapjaiban újította meg, illetve bővítette ki a modellpalettáját, most, a folyamat második fázisaként a SUV-modellek szegmensét veszi célba. Ennek részeként Genfben debütál a 4,70 méteres hosszú, 1,91 méteres széles az 1,68 méter magas Vision S tanulmányautó, melynek utasterében három üléssor kapott helyet, összesen hat üléssel. Az MQB platformraépülő újdonságot a márka újszerű, érzelmekben gazdag kisugárzása jellemzi.  Minden vonal és él letisztult, precíz és karakteres kidolgozású, miközben semmi mással össze nem téveszthetőek a kristályüvegeket idéző külső elemek. Így a fényszórókat, a márkaemblémát és a hűtőrács függőleges tagjait – a Škoda Design tiszteletadásaként a nagy múltú cseh üvegművészet előtt – egyaránt a kristályüvegeket idéző elemek teszik egyénivé.

skodavisions02_1

Nem meglepő módon – a Volkswagen-konszern új modellpolitikájához remekül illeszkedve - a lemezek alatt egy alternatív hajtáslánc rejtőzik: a plug-in hybrid rendszer a 156 lóerős, 1.4 literes benzines és az 54 lóerős elektormotor kombinációjából áll össze. Illetve természetesen még egy 12,4 kWh-s lítium-ion akkumulátor is hozzájuk kapcsolódik, mely 50 kilométernyi tisztán elektromos autózást biztosít. Ennek köszönhetően a Škoda akár 1,9 literes átlagfogyasztást és 1000 kilométeres hatótávot is produkálhat, miközben a 225 lóerős összteljesítményű rendszer 7,4 másodperces sprintet és 200 km/h-s végsebességet tesz lehetővé.  Eközben az öszkerék-meghajtásról egy második, a hátsó tengelyre telepített 115 lóerős elektromos motor gondoskodik. A Vision S tanulmányautó a Genfi Autószalonon debütál!

skodavisions01_1

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: