DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 17. vasárnap
Egyéb

Kiemelkedően környezetbarát a Peugeot által kifejlesztett SCR technika

A PSA Peugeot Citroen örömmel üdvözölte azokat az első, a szabályozásnak és hitelesített értékeknek megfelelő eredményeket, amelyeket a Peugeot 208 és a Peugeot 508 ért el az Ökológiai, Fenntartható Fejlődési és Energiaügyi Minisztérium műszaki bizottsága által végzett teszteken.

Az eredmények megerősítik az egyedülálló BlueHDi kipufugógáz utókezelési technika hatékonyságát. A rendszer lelke a részecskeszűrő (FAP) előtt elhelyezett szelektív katalizátoros redukciós egység (SCR). Ez a megoldás akár 90 százalékig csökkenti a dízelmotor által kibocsátott kipufogógázban megtalálható nitrogén-oxid mennyiségét, és ezzel a benzinmotorok szintjére szorítja le a NOx-kibocsátást. A dízelmotorok előnye, hogy CO2-kibocsátásuk 15 százalékkal, üzemanyag-fogyasztásuk pedig 20 százalékkal kisebb, mint benzines társaiké. A szakma és a felügyelet jelenleg egyöntetűen a BlueHDi rendszert tartja a leghatékonyabbnak a nitrogén-oxidok kezelésében.

2LBlueHDi_1408TECH001v_resize



A rendszer sikerességébe vetett meggyőződés vezette a PSA Peugeot Citroent azoknak a fejlesztéseknek és beruházásoknak a végrehajtásához, amelyeknek köszönhetően a csoport 2013 végétől, a szabályozásban előírthoz képest két évvel korábban, fokozatosan bevezette ezt a technikát az Euro 6 dízelmotorokkal felszerelt modelleknél. Az SCR rendszer kifejlesztéséhez vállalt beruházások összege több száz millió euróra rúgott. A PSA Peugeot Citroen a BlueHDi technika kifejlesztése során mintegy száz szabadalmat jegyeztetett be; a hatékonyság növelésére és a költségek csökkentésére irányuló fejlesztések folyamatosan zajlanak 2017. szeptemberig, az Euro6.2 norma bevezetésének időpontjáig.  

A már eddig elért eredmények megerősítik a PSA Peugeot Citroën előnyét a dízel- és benzinmotorok terén, amely bizonyítja, hogy a csoport számos olyan műszaki megoldással rendelkezik, amely a változatos felhasználások eltérő igényeinek kielégítését szolgálja.

A PSA Peugeot Citroen bizakodó a hamarosan érkező, újabb teszteredmények eredményeit illetően.

Jelenleg a csoport az elektromos járművek második nemzedékének, valamint az újratölthető benzines hibrid járművek új kínálatának 2019-ig történő kifejlesztésén dolgozik.

 

 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: