A nyújtott tengelytávú BMW X1-es ugyanarra a UKL platformra épül, mint a normál verzió, csak éppen beletoldottak a tengelytávjába 100 millimétert. Ezzel párhuzamosan megnyújtották a hátsó ajtókat, az utastérbe pedig bezsúfoltak két extra ülést. Így a hétüléses szabadidő-autó akár a nagycsaládosok igényeit is képes kielégíteni, igaz, hogy a harmadik üléssor helykínálata korlátozott. Hiába ugyanis a hosszabb tengelytáv, egyrészt immár három sorra oszlik el a tér, másrészt pedig a tetőív nem sok helyet hagy a fejeknek a leghátsó üléseken. Így leginkább azt gyerekek használhatják. Ráadásul a csomagtartó kapacitása is kicsi (hét ülés esetén).
A motorkínálat ugyanakkor nem tartogat meglepetéseket, három- és négyhengeres benzin- és dízelmotorok, valamint egy hibrid hajtáslánc közül választhatnak a vásárlók. Persze, ha kizárólag Kínában forgalmazzák majd a modellt, akkor a dízel verzió nem rúg majd labdába. Az alapra elsőkerekes, felárért xDrive összkerék-hajtásúX1-es sorsa azonban még bizonytalan, elképzelhető, hogy más piacokon is bevezetik a hétüléses változatot.