A korábbinál 26 grammal könnyebb kézifékkar jól mutatja a Lotus mérnökeinek állhatatos munkáját, amit az Exige Sport 350 esetében végeztek. Az utolsó felesleges grammtól is megszabadították az angol sportkocsit, összesen 51 kilogrammot faragtak le az alapot nyújtó Exige S tömegéből, pedig az sem a nehézsúlyban versenyez.
Többek között könnyebb akkumulátort építettek be, lecserélték a csomagtér-fedelet, újak a motortartó bakok, felülvizsgálták a középkonzolt, s mindezt kizárólag a súlycsökkentés érdekében. Az opcionális kovácsolt könnyűfém keréktárcsák és a kétrészes féktárcsák további fogyást eredményeztek, így végül 1124 kilogrammnál állapodott meg a mérleg mutatója az Exige Sport 350 mérésénél. Ami közel 307 lóerő/tonnás teljesítmény/tömeg arányt jelent. A menetteljesítményei ennek megfelelően bámulatosak, a 345 lóerős brit sportkocsi 3,7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 60 mph-ra, végsebessége pedig 170 mph.
A 3,5 literes V6-os motor mellé továbbfejlesztett, az elődjénél rövidebben és pontosabban kapcsolható hatfokozatú manuális vagy szintén hatfokozatú automata váltó kapcsolódik. Emellett új lengéscsillapítókat kapott a Lotus, áthangolták a kormányművét, mely még több visszajelzést ad, mint eddig. Nézzék csak, hogy mit tud!