A Ferrari 250 GTO Europában a nagymúltú márka történetének első GT modelljét tisztelhetjük, mely a 20. század egyik nagy formatervezőjének, Michelotti tervei alapján a Carozzeria Vignale-nál készült. Az autó születésekor még a Vignale újoncnak számított az autós iparágban, ám a Ferrarival kivételes kapcsolatot ápolt. Persze, a korában sem számított tucatmodellnek, hiszen a 22 250 GTO Europából csak négy készült Vignale karosszériával. A maradék 18 darabot a Pininfarina „szállította”.
A képen látható példány a 0313 EU alvázszámot viseli, s gyönyörű mintapéldája a Vignale stúdió munkáinak. Hosszú gépházteteje alatt egy 200 lóerős, 2963 cm3-es, V12-es erőforrás lakik, melyhez egy négysebességes manuális váltó, valamint független, kettős keresztlengőkaros első felfüggesztés társul. A ritka Ferrarit 1953 decemberében szállították ki a New York-i Luigi Chinetti Motorsnak.
Élete folyamán többször átfestették, s számtalan tulajdonos birtokolta, míg végül a svájci Heinrich Kämpfer állította vissza az eredeti állapotába. Körülbelül 3000 órát dolgoztak rajta, sőt, további 800 órányi „javítást” külső szakemberek végeztek el rajta. Ezt követően számtalan elismerést nyert a különleges Ferrari, amit az RM Sotheby 3.800.000 és 4.500.000 dollár közötti „árcédulával” honorál.