DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 5. csütörtök
Egyéb

Két világ erényei – Az Audi Q7 e-tron

Álló helyzetből mindössze 6,0 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, s csupán 1,7 liter üzemanyagot igényel 100 kilométerre...

Az Audi Q7 e-tron quattro éppolyan sportos, mint kényelmes, emellett különösen gazdaságos. Tisztán elektromos hatótávja akár 56 kilométer, amely során helyi szinten nulla károsanyag-kibocsátással közlekedik. A Q7 e-tron quattro a világ első olyan, hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellje, amely V6-os TDI motorral és quattro összkerékhajtással készül.

A hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modell két külön világ erényeit ötvözi, a belsőégésű motor és az elektromos hajtásrendszerek előnyeit kombinálva. Az Audi Q7 e-tron quattro kategóriájában új csúcsértékkel érkezik.

audi q7 e-tron_



Sportos erő és kedvező fogyasztás

Az Audi Q7 e-tron quattro hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtása minden helyzetben tekintélyes erőtartalékkal rendelkezik, a 3.0 TDI aggregát és az elektromos motor együttesen 275 kW (373 LE) rendszerteljesítménnyel és 700 Nm forgatónyomatékkal szolgál. A 0 - 100 kilométer/órás sprint mindössze 6,0 másodpercet igényel, a végsebesség 225 kilométer/óra, a 75 literes üzemanyagtartállyal pedig akár 1400 kilométer összesített hatótáv is rendelkezésre állhat. A hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtás további előnye, hogy míg a hagyományos modellek fékezéskor elvesztegetik mozgási energiájukat, a Q7 e-tron quattro részben visszatáplálja azt (rekuperáció). A fékezési és motorfék-fázisok során felszabaduló mozgási energia egy része elektromos energiává alakítva tárolódik, s a későbbi gyorsítások során felhasználható.

A Q7 e-tron quattro feltölthető akkumulátorának előnye, hogy széles körben kielégítheti a napi mobilitási igényeket. Tisztán elektromos hajtással teljesítménye 94 kW, s akár 56 kilométert is megtehet e helyi szinten nulla károsanyag-kibocsátású üzemmódjában.

Az Audi Q7 e-tron quattro üzemanyag-fogyasztása terén is mércéül szolgálhat: a hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodellekre vonatkozó ECE-szabvány szerint mérve mindössze 1,7 liter üzemanyaggal is beéri 100 kilométerenként.  A légkondicionáló berendezés szintén a legmagasabb fokú gazdaságosság jegyében működik.

A hőszivattyúval működő, különleges hőmenedzsment-rendszer a hajtásrendszer komponenseinek maradékhőjét hasznosítja és kifejezetten e SUV-modell számára fejlesztették ki. Az Audi a világ első autógyártójaként alkalmazza sorozatgyártásban hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodellben e technikát.

Utazás luxusszínvonalon

Az Audi Q7 e-tron quattro piaci szegmense legtágasabb belterével szolgál, amely a luxuskategória számos kényelmi felszerelésével tehető még komfortosabbá és egyénibbé. A kezelés és kijelzők koncepciója szintén mércéül szolgálhat, a szériafelszereltséget bővítő Audi virtual cockpit és MMI-rendszer pedig egyaránt teljes egészében új fejlesztés. Kezelésük intelligens logikát követ és különösen egyszerű.

Az Audi connect internetes modult is magában foglaló, ugyancsak az alapfelszereltséghez tartozó MMI Navigációs rendszer „plusz” az Audi Q7 e-tron quattro esetében a hibrid-menedzsment rendszerrel is szorosan együttműködik. A navigációs adatbázis és a valós idejű közlekedési információk alapján már közvetlenül induláskor ideális hibrid-menetstratégiát készít.

Menet közben előrelátó rendszerként a gazdaságossági asszisztens segíti a vezetőt az üzemanyag-takarékos közlekedésben. Akár három kilométerrel előre is az út részletes képével rendelkezik, és vizuális jelzéseivel a megfelelő szituációkat megelőzően időben hívja fel a vezető figyelmét a gázelvételre, miközben talpán az aktív gázpedál jelez egyszeri impulzussal. Ez az új fejlesztésű vezetői segédrendszer szintén az Audi iránymutató technikája.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: