Mivel az ellenfelek – BMW 5-ös, a Mercedes E-osztály vagy az Audi A6-os idő közben a technika területén érezhetően elhúztak a Volvóktól, ezért komoly változásokat kell tenniük, hogy a mezőnyt utolérjék. A svédek viszont meg is szeretnék előzni, ezért komoly taktikai lépésekre számíthatunk. Az S90 néven megjelenő újdonságot nemes egyszerűséggel az XC90-es technológiáját felhasználva szeretnék megépíteni, így még a költségeket is elfogadható szinten tudják majd tartani.
A motorháztető alatt kizárüólag négyhengeres turbós motorok dolgoznak majd, az öthengeresek sajnos eltűnnek a palettáról. Tovább fejlesztik viszont a takarékos dízelmotort, amit speciális feltöltéssel, a közös nyomócsöves befecskendezés és a szelepvezérlés továbbfejlesztésével akarnak megvalósítani. A T8 hibrid változat szintén a hatékonyság jegyében készül, a fő cél az 50 g/km káros anyag kibocsájtás elérése. A magasztos célok elérésében a megjelenés is fontos szerepet kap, hiszen az elegáns vonalvezetést stílusos tagolt lámpatestek, függőleges hűtőrács és a jövő stílusát előre vetítő, mégis klasszikus arányok képviselik. A forma és a tartalom tehát megvan, már csak azt a két évet kell kivárnunk, amíg a szalonokban is megláthatjuk.