Osamu Masuko, a Mitsubishi Motors elnök-vezérigazgatója nemrég kijelentette, hogy leállnak a Lancer Evolution változatok fejlesztésével. A döntést azzal indokolta Masuko, hogy megváltozott a cég fejlesztési stratégiája, és ennek jegyében minden erővel a hibrid hajtáslánc és az egyre nagyobb darabszámban gazdára találó szabadidő autóra kívánnak koncentrálni.
A combos EVO pedig a környezet és családbarát gondolatmenetbe sajnos nem fér bele. Ez azt is jelenti, hogy az EVO X Final Edition 1600 darabos szériája egyben a búcsútor lesz egy olyan sorozat felett, aminek a Mitsubishi is nagyon sokat köszönhetett. A játék még 1992-ben indult, amikor a gyártó beszállt az A csoportos raligépek versenyébe, és ennek jegyében elkészítette az első 5000 darabos homologizációs sorozatát 1992-ben. Az tény, hogy ezeknek az utcai versenygépeknek a fejlesztése, gyártása nem hoz annyi pénzt, mint egy szériagép, de a márka az Evolution sorozatnak mégis nagyon sokat köszönhet. A Lancer jövője azonban bizonytalan, és ha lecserélik egy családbarát szabadidő autóra, akkor már valóban értelmetlen lenne egy külön modellt fejleszteni a harcos autók kedvelőinek. A taktika Ázsiában láthatóan bejött, hiszen a márka képes volt talpra állni, és vége az adósságoknak is. A jövő tehát más utat, más gondolkodást kíván, így a múltat sajnos ideje lezárni. Egyelőre…