DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Egyéb

Japán feszültségforrás - a hibrid után elektromos GT-R

Az európai turbókorszak Japánt mintha elkerülné – legalább is így 2010 után. Míg az európai gyártók a motorok méretének csökkentésével, és a turbófeltöltők egyre nagyobb számú alkalmazásában látják a közeljövő technikáját, Japánban egyre több autógyártó fordul a hibrid és a teljesen elektromos hajtás felé.

Tény hogy a Toyota ebben úttörő volt, de a Tesla megjelenésével bizonyossá vált, hogy a lassú és élményszegény villanyautó elgondolás bizony nem helyes. A Nissan GT-R a maga kifinomult V6-os biturbós erőforrásável alapból állva hagyta az európai konkurenciát, ennek ellenére a fejlesztés nem állt meg. Sőt! Nemrég kiderült, hogy az utód egy hibridautó lesz, még magasabb szintű technikával.

elektromos gt-r



A nemrég bemutatott Nissan Concept 2020 Vision Gran Turismo már hibrid volt, hiszen a V6-os biturbós motorjához három villanymotort illesztettek. Egy a belsőégésű működését segítené a hátsó kerekek hajtásánál, míg a másik kettő az első kerekeket hajtja, javítva a menetdinamikát és a stabilitást kanyarodásnál, és fékezésnél a visszatáplált árammal a hatásfokot. A Nissan európai elektromos részlegének felügyeletét ellátó Gareth Dunsmore nemrég ennek kapcsán ki is jelentette, hogy a fejlesztések itt nem állnak meg, hiszen már a vezetés már korábban is tervbe vett egy elektromos meghajtású sportkocsi elkészítését. A Leaf kapcsán már vannak tapasztalataik, és a legutóbbi modellfrissítés is sok eredményt hozott az elektromos hajtáslánc fejlesztése terén. Ha pedig a technológia ismert, miért ne léphetnének tovább…

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: